Sted: Kælderen
Tid: mandag, lidt over middagstid.
omgivelser: der var ikke mange på gange nede i klæderen.
Vejr: det regner udenfor men man lægger ikke rigtigt mærke til det fra kælderen.
Påklædning - ingen solbrillerMaija havde lige nået og skift tøj efter at have tilbragt natten udenfor på bueskydningbanen som hun op holde sig mest på, før hun skulle til time denne morgen, det havde ind til nu været en lang da også var den ikke engang slut i nu, dette fik hende til at sukke mens hun gik ned af trapperne til kælderen som hun enlige havde det fint med selv om de var meget mørke og nogen gang ikke lugtede så godt. Maija have glemt og aflevere en opgave i biologi i sidste uge og var der for på vej ned for at give den til den hun havde fået og vide af nogen af de andre som skulle have den.
Maija have et hæft under den ene arm som havde tilhørt hendes mor, hun var ikke glad for at gå rundt med den men det var nu der hendes opgave var i, grunden til hun ikke kunne lide den var at navet Kaya altid mindede hende om det hun ikke havde været god nok til at blive, hun sukkede mens hun stoppede op for at se sig om da hun ikke var sikker på hvor hun skulle gå hen, hun prøvede at gå den ene vej for at se hvor hun gik hen.
*have jeg vis dette ville blive så umuligt have jeg bed en om at vise mig der hen i stedet*
tænkte hun mens hun gik hen ad gangen uden at vide hvor hun var på vej hen, efter hun have gået rundt på gange i noget tid mødte hun endelig en anden, hun stoppede ham og spurgte ham på den pæneste måde hun kunne, hvor Hr. Tubbs kontor var, han havde set dumt på hende men hun var ligeglad efter som han fortalte det til hende, heldigvis var der ikke langt men det ville have taget korter tid at nå der hen vis hun havde vist det med det samme. Maija bankede på hans dør måske lidt hårde ind hun ville men det var der ikke noget at gør ved.
Hvis han lukkede op ville hun give ham opgaven og sige undskyld for ikke at have afleveret den til tiden, han ville nok kunne se at hun have haft svært ved det da det ikke var det fag hun havde haft lettes ved, hvis ikke ville hun bare skubbe den ind under døren og vende sig om for at gå til Musik.