Vi er flyttet, find os her: https://athenakademiet.jcink.net/index.php?act=idx
 
ForumforsideForumforside  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  
Log ind
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

 

 Problemer endnu engang

Go down 
3 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyMan Maj 16, 2022 12:00 pm

Til : @Juniper Avalon

Tid: kl 12:15
Dato: Mandag den 16 maj
Sted: rektors kontor
Påklædning: Tøj

Det var mandag igen, weekenden var som altid forsvundet hurtigt, og undervisningen var endnu engang igen, Louis var som altid mødt op til undervisning til Litteratur, det var ikke et af hans yndlings fag. Men med den uddannelse han ønskede senere, var det nødvendigt at tage dette fag, selvom det til tider kunne være meget trættende.
Det krævede en del for ham, bare at sidde stille ved sit bord og lytte til hvad læreren snakkede om, som tiden gik faldt han lidt hen i sine tanker, hvilket førte til at han begyndte at sidde og ryste/vippe en del med benet, som tydeligvis begyndte at irritere flok omkring sig.
Louis havde ADHD selvom han dog aldrig, var blevet teste for det, men hans indre dyr var også en Golden Retriever, de var jo også kendt for at have en masse energi, og havde svært ved at være stille hvis de ikke fik brugt deres krop.
Det endte ud i at Louis, fik besked på at læreren at gå til rektors kontor, han fik stukket en lap papir i hånden som skulle afleveres.

10 Minutter senere, stod Louis foran døren ind til rektors kontor, hans øjne hvilede en smule usikkert på døren, og han frygte lidt at komme ind for det var 2 gang i denne måned , at han stod foran kontoret.
Han fik endelig taget mod til sig, lod en hånd glide igennem det mørke korte blonde hår, før han så bankede på og afvente et svar.
" Kom ind" lød det fra den anden side, og han åbnede døren og trådte indenfor, kiggede en smule ned i gulvet, som han vandre hen og lagde sedlen på bordet foran rektor.
I brevet stod der Louis har endnu engang forstyrret i timen, ved ikke at sidde stille, og har virket fraværende, dette er nu anden gang i denne måned, så jeg sender ham igen til dig...

Louis løftede hoved, og de hasselnødes farvede øjne hvilede nu imod rektor, imens han bed sig let i læben, og stak hans anden hånd i lommen da den ryste en smule fordi han prøvede at forholde sig roligt.
"hej" Sagde han forsigtigt, med sin varme venlige stemme, og prøvede ikke at hæve stemmen for meget, som han ellers var kendt for...
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyMan Maj 16, 2022 6:34 pm

Da Juniper havde besluttet sig for at overtage stillingen som Rektor efter at Allison havde besluttet sig for at det var på tide at have mere tid til hendes datter, havde hun ikke forventet at der ville være mere arbejde her, end der havde været på Universitet. Det Juniper blot havde glemt at tage i mængde, var at hun jo også skulle sikre at mange af de unge overnaturlige væsner, der endnu ikke havde fået den rigtige hjælp eller uddannelse, fik den hjælp de behøvede. Det betød også at hun havde flere sager og flere elever hun skulle sikre, blev videredelegeret til hendes studievejleder og ansvars personer for de forskellige racer, desuden syntes det at flere sagde op end blev, hvilket også beskrev hvor krævende et det kunne være.
kom ind” sagde Juniper da det bankede på døren, og regnede ikke med at hverken Lucas eller hendes sekretær Anne ville lade nogen komme så langt, som til døren hvis det ikke var vigtigt. Hendes blik rettede sig fra computeren der stod ved siden af hende, og hun lod hendes blik glide hen over brillerne der lå på hendes næseryg. For et øjeblik betragtede hun blot den unge studerende der stod foran hende, før at det gik op for hende at hun allerede kendte til ham. ”Louis, ikke sandt?” sagde hun med et smil og vinkede ham mod sig da han gik og tog sedlen han lagde frem. Hun lod blikket glide hen over hvad der var skrevet ”hver sød at tage plads” sagde hun og rejste sig op ”Kunne du tænke dig noget at drikke?” spurgte hun og gik hen mod et skab, som skulle vise sig at være et køleskab da hun åbnede det ”jeg har lidt sodavand fra sidste fest vi holdt, jeg har noget” hun lænede sig tættere ind for at se hvad der var af forskellige ting hun kunne tilbyde ham ”Pepsi, cola, og jeg tror det her må være faxe kondi, korrekt?” sagde hun med et smil og vente sig mod Louis afventende før hun tog det han ønskede og gik tilbage. ”Nå, lad mig høre Louis, hvad er problemet?” spurgte hun og satte sig ned igen, mens hun tog brillerne af og lagde dem på det tunge egetræsbord.
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyMan Maj 16, 2022 7:02 pm

Louis havde på vej til kontoret, både snakket med Lucas og Anne før han havde fået lov til at gå til hendes kontor. Han havde dårlig samvittighed over at stå her igen, han vidste jo udmærket godt, at hun havde andre ting at se til, end at han kom rendende men det havde dog heller ikke været hans ide. Denne dag bemærkede han ikke selv, hvor hyper han enlig var...
Han løftede hoved for at se mod hende, som han kom ind på kontoret og lukke døren bag sig, som hun bad ham om satte han sig ned på stolen overfor hende, og lod siden taske dumpe ned på gulvet ved siden af ham.
" Ja, Louis Torres " svarede han let, før hans øjne søgte mod hendes, heldigvis havde han altid syntes at hun var rimelig flik, og det gav ham en smule mere ro, selvom han helst ville være alle andre steder end her.
Han ønskede ikke at hans mor, skulle få for mange breve omkring ham, hun havde nok at se til i forvejen, hun arbejde altid hårdt, især lige nu fordi Louis hund King desværre for en uge siden, var blevet syg og var nød til at blive afflivet, hvilket havde kostet meget for hende, nu hvor hans far heller ikke levede mere.
Louis prøvede ikke at tænke for meget over hans hund, selvom den nok også bar noget af grunden, til hans urolighed, fordi han inderst inde savnede...

Han smilede let, da hun tilbød ham noget at drikke" en pepsi  tak " svarede han høfligt, og tog imod den som hun kom med den, han åbnede den og tog en tår, før han satte den fra sig.
Hendes næste ord, fik ham til at hæve blikket mod hende igen, imens han langsomt trak på skulderen og sukke let " Jeg er ikke helt sikker ? " svarede han tøvende, imens hans ene ben igen begyndte at bevæge sig " jeg sagde ikke noget " tilføj han, da han sidst han havde været her, også havde været en smule for snakkende med sin side makker, men denne gang var det kun fordi, han ikke sad stille og det åbenbart forstyrrede de andre, uden han lagde mærke til det.
Efter hans sidste ord, tog han en tår mere og drikke, før han igen prøvede ihærdigt at holde fokus imod hende.
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyTirs Maj 17, 2022 5:38 am

For et øjeblik sad hun blot og betragtede drengen der sad foran hende, hvordan hans ben vippede, og hans hænder ikke helt kunne stoppe med at tage fat i noget, det var tydeligt at han havde mere energi i kroppen end de fleste drenge hans alder.
Har du været under mere pres de her dage end normalt?” spurgte hun, som hun vendte sig mod computeren og tastede Louis navn ind i databasen så hun kunne se de oplysninger som de havde på ham. Et lille skævt smil formede sig på hendes læber, som hun kunne se at hans ene dyr han havde fundet, var en Golden Retriever, det betød der var stort potentiale, hvis han formåede at bruge energien han havde i sig i noget konstruktivt, især når det var tydeligt at han havde et problem med at kunne sidde stille i timerne, hvilket var forstyrrende for de andre i timen.
Hun vendte hendes blik tilbage mod ham med et venligt smil som prydet hen over hendes læber, afventende på om han ville åbne mere op for hende, end om hun skulle fortsætte hendes spørgsmål ind til hun følte at hun var kommet under huden på ham.
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyTirs Maj 17, 2022 10:24 am

Louis betragte hende stille, imens han lidt afventede hvad hun ville svarer ham,  frygten for at hans mor ville få besked, hang stadig i hans sind men han prøvede at skubbe tanken væk.
Han rakte frem med den ene rystende hånd, og tog sodavanden for at tage en tår, imens de brune øjne hvilede på hende.
Efter hendes ord, så han tænksomt på hende imens han let trak på skulderen, og smilede svagt til hende " en smule, der er jo ikke længe til ferie " svarede han ærligt, han var nød til at følge bedre med i Biologi og Litteratur, samt hans race fag. Det var de 3 fag der krævede af ham, at han for det meste skulle sidde stille, og lytte i længere tid af gangen, og det var netop det han havde svært ved.
"Og så det ikke længe siden min hund døde" tilføj han, denne gang med en stemme, der tydeligt viste, at hans hun havde betydet meget for ham, man kunne vel sige det var på grund af den, at han ikke savnede sin far hele tiden for King havde netop været en gave til ham, for at flytte hans fokus.

Louis vidste godt, at de var bedst at tale sandt, han ønskede ikke flere problemer end højst nødvendigt, lige nu så han frem til at skolens drama stykke snart skulle afholdes, og at han havde en af de større roller både med replikker og dans. Og så glæde han sig til en ferie sammen med sin mor, lidt væk fra alt, nok hendes blomsterbutik.
Han kiggede igen på rektor, og smilede forsigtig tilbage, før han igen tog lidt af drikke for så let at nappe sig i læben imens han afventede hendes ord...
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyLør Maj 21, 2022 3:01 pm

Hun nikkede som han forklarede han havde været en anelse under pres, og det var rigtigt der var ikke længe til ferie, og det betød også at der ikke var længe til at eksamenerne ville begynde. Det kunne få den mest rutinerede skoleelev ned med nakken. Så, hun turde slet ikke tænke på hvordan det var for dem, som der allerede følte de havde problemer med at gå i skole.
So forklarede Louis at hans hund var gået bort, og et oprigtigt trist udtryk gled over Junipers ansigt. ”Det er jeg rigtig ked af at høre” sagde hun med et lille nik, hun foldede sine læber sammen mens hun overvejede hvad hun skulle stille op. ”Altså vi har akademiets psykolog Lawrence Castelli som jeg kan henvise dig til, det kunne måske være meget godt at du fik nogen at snakke med det om, også kan vi måske også se om der skulle være en bedre måde at vi kan undervise dig på, så det ikke går ud over hverken dig eller de andre elever, hvordan synes du det lyder?” spurgte hun med et forsigtigt smil, hun følte ikke der var nogen grund til at han skulle straffes, fordi han ikke kunne sidde stille i timerne.
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyLør Maj 21, 2022 4:39 pm


Han kiggede en smule ned, imens det ene ben trippe of bare afventede hendes ord, det var ikke helt til at vide, om han havde problemer eller ej, inden hun nåde at svarer kiggede han op på hende" du skriver vel ikke til min mor ?" spurgte han nervøst. Louis elskede sin mor højt, men han prøvede også at skåne hende, for alle de problemer han til dagligt havde, det havde han gjort siden sin fars død.

Louis tog lidt mere at drikke, og mødte hendes blik, som hun snakkede til ham ved de første ord smilede han blot trist, men havde ikke rigtig noget svar, det var stadig svært for ham at finde ud af.
Hendes næste ord, fik ham til at løfte et øjenbryn imens han lyttede til hende " Det kunne godt være en ide " svarede han let, imens han sendte et let smil til hende og satte sodavanden fra sig.
" er der andre måder?" spurgte han så undrende, da han ikke helt kunne se det for sig, selvom det kunne være skønt ikke at skulle sidde stille til undervisningen, det var derfor drama og dans var de to fag der betød mest for ham, og klart de 2 han havde talent for.
" så du er ikke sur på mig ? " spurgte han meget forsigtig, imens han kiggede ned, og kørte en hånd igennem det korte hår...
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyMan Maj 23, 2022 7:24 pm

Juniper gav ham et varmt smil da han spurgte om hun ville skrive til hans mor. ”Jeg ser ingen grund til at berette din mor omkring at du har problemer i timerne, når det ikke er din skyld” sagde hun og nikkede lidt ”medmindre du gerne vil have jeg skriver hende et brev som forsikre hende om, at vi nok skal sikre os at du får den undervisning du skal bruge, og måske vil falde bedre til næste år?” spurgte hun, velvidende at dette var trods alt det fjerde år han ville gå ind i, men med Levi der før havde været rektor ikke altid gjort sin pligt, til Allison der havde prøvet men ikke formået at sat sig godt nok ind i tingene, til at hun kunne skabe de rammer der skulle til for at sikre elever med ekstra problemer fik den hjælp de havde behov for.
Jeg kunne også pare dig sammen med en af vores elever jeg ved selv har problemer, det kunne være rart i måske fik noget sparring i hinanden, han har nemlig fået muligheden for at springe nogle år over, hvilket gør han ender på samme årgang, og” hun kiggede på papirerne igen ”jeg kan se i begge har interesse inde for billedkunst” sagde hun med et smil og kiggede derefter mod Louis som han spurgte om hun var sur på ham, et lille smil formede sig på hendes læber, ”Hvorfor skulle jeg være sur på dig?” spurgte hun.
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyOns Maj 25, 2022 11:57 am


Som hun sagde hun ikke ville skrive til hans mor, slap et lette suk og han rystede let på hovet " tak, det behøver du ikke, hun har rigeligt at se til jeg vil ikke bekymre hende" svarede han stille, men med en kærlighed i stemmen der ikke var til at tage fejl af.
Han havde ikke fået meget hjælp de 3 år han havde gået her, men han havde klaret det, selvom han dog ofte havde besøgt dette kontor en del gange igennem de 3 år, og havde også haft et par eftersidninger hos nogle af lærerne.

Louis lænede sig en smule frem, og lod sine hænder hvile på kanten af stolen for at holde sin balance, imens han lytte til hendes ord, han hævede let et øjenbryn og så lidt tænksomt på hende" det lyder godt " svarede han så, før han sendte hende et let smil.
Som hun kiggede op på ham, mødte han lidt nervøst hendes blik, men efter hendes svar så han lidt forvirret ud, og lagde hovedet let på skrå " de plejer de fleste voksne at værre " savrede han stille, og trak lidt på skulderen.
Hun burde ihvertfald kunne se i hans journal at han havde været her mange gange, og haft en del eftersidning, og der burde også stå at der havde været de samme problemer med ham i folkeskolen.
Han smilede så let tilbage til hende, imens han betragtede hende og prøvede ihærdigt at sidde bare nogenlunde stille...
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyFre Maj 27, 2022 10:36 am

Juniper nikkede da han fortalte hende, at han helst så hun ikke skrev til hans mor. Så, så hun hellere ikke nogen grund til det, det var jo ikke fordi at Louis havde gjort noget galt ud over at have svært ved at sidde stille. Hvilket hun jo også godt kunne se kunne være frustrerende for en lærer, hvis det så ud til at eleven ikke lyttede efter, men derimod havde gang i alt muligt andet i stedet.
Et lille suk forlod Juniper og et smil formede sig på hendes læber; ”Ja det plejer de at være, var?” sagde hun med et snart af latter i hendes stemme, nogle gange glemte voksne at de også havde været børn, især dem af dem som havde levet lige så længe som hende. Der var barndommen blot et fjernt minde som mange ikke kunne huske.
Okay, hvis du lige venter her, så får jeg lige set om Kemuel skulle være okay at hive ud af timen, også tænker jeg at jeg får tilkaldt Hr. Castelli, jeg tror det ville være godt for os at få evalueret hvordan at hvis bedst for lavet timerne til dig” sagde hun og rejste sig fra bordet og gik ud til hendes sekretær for at få ringet rundt.
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyTirs Maj 31, 2022 6:12 pm


Louis betragtede hende, imens han stadig prøvede at forholde sig i ro, hendes smil beroligede ham en del, og han nikkede let til hendes svar " desværre ja" tilføj han. Det var ikke altid sjovt at blive misforstået, og han ønskede jo ikke at skabe problemer, det var bare som om problemer kom til ham, han kæmpede en kamp for at prøve at få gode karakter dette år, men det var svært og der blev brugt mange timer på lektier, selv i løbet af natten, da han ikke kunne sidde stille for længe og holdt derfor mange pauser.
Han lagde hovedet let på skrå, som hun sagde hun ville se om de kunne komme hertil, og nikkede let" okay " svarede han let. Idet hun gik ud rejste han sig op, for lige at strække kroppen og få rystet noget af energien væk, han var glad for han senere skulle til danse undervisning, for det ville nok hjælpe ham i dag, nu hvor det var ekstra slemt i dag.
Som han hørte trin, satte han sig ned på stolen igen, med blikket mod døren, imens hans ene hånd legede lidt med den tomme sodavand...
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Lawrence #fa5f55   Problemer endnu engang  EmptyLør Jun 04, 2022 3:13 pm

Der gik noget tid før hun fik samlet de papirer som hun havde behov for, hvilket betød der omtrent var gået femten minutter før hun gik ind ad døren til hendes kontor igen. ”Så, Hr Castelli, eller Lawrence som han helst vil kaldes -” hun kunne ikke helt holde en klukken tilbage i hendes stemme da hun nævnte at Lawrence helst ville kaldes hans fornavn end hans efternavn, ”- han er her om få minutter for at tage en samtale med dig, Kemuel kunne ikke gå fra timen lige nu, men den slutter her om en halv time, som ville give dig tid til at få snakket omkring hvordan og hvorledes med Lawrence, eller, få en evaluering på plads i hvert fald” sagde hun med et smil som hun gik over til hendes skrivebord og placerede de papirer som hun havde printet ud. Der gik ikke mange minutter før at der blev banket på døren, og en mand trådte ind før at Juniper kunne sige til. Lawrence rettede på hans skjorte som sad løst hen over hans jeans, den gamle og velgået blazer havde tydeligvis set bedre dage, og alligevel med hans krøllede hår og trætte brune øjne, fik han det til at se godt ud.
Jeg hører jeg skal foretage en evaluering?” han kiggede først mod Juniper før han vendte blikket mod Louis ”Louis formoder jeg? Jeg er Lawrence, professor i psykologi, og skolens psykolog når chancen byder sig” sagde han med et skævt træt smil, han nikkede derefter mod Juniper som rejste sig, ”bare giv et kald når i er færdige” sagde hun med et smil, før hun gik ud af døren og lod Louis blive sammen med Lawrence. ”Så, Louis, har du nogen sinde udfyldt nogen skemaer med henblik mod adhd?” spurgte han interesseret som han gik over mod stolen som Juniper forinden havde siddet i, han satte hans taske på skrivebordet og begyndte at hive papirer frem, mens han kløede sig forvirret i banden, han var sikker på at de skulle være her et sted.
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyLør Jun 04, 2022 4:17 pm


Louis blev en smule nervøs som tiden gik, han kendte ikke de to personer hun havde snakket om, men den ene var psykolog og det gjorde ham en smule usikker da han ikke havde prøvet det før. Han fik ryste lidt af energien væk, før han fik sat sig idet hun åbnede døren og kom ind igen. Han kiggede mod hende, smilede en smule som hun kort grinede, før han nikkede let " okay, det lyder fint " sagde han en smule usikkert men smilede let til hende, imens han kørte en hånd igennem håret, og trippe en smule med det ene ben.
Han nåede ikke rigtig at sige mere, før det bankede på døren og Lawrence kom ind, Louis kiggede mod ham som han kom hen imod dem. Louis nikkede let til hans ord " ja " svarede han let, og så mod Juniper som hun rejste sig, for at lade de to være alene, han fulgte hende med blikket som hun gik, først da døren lukkede vendte han blikket imod Lawrence som han kom hen og satte sig overfor ham.

Han trippe let med foden, imens han brune øjne kigge på ham, en smule usikkert dog smilede han let " nej det har jeg ikke prøvet før " svarede han, og trak let på skulderen, imens han rette sig lidt mere op i stolen, det var viste ret tydeligt at han ikke var god til det med at sidde stille. Han blik forblev rettet imod ham, og han kørte let en hånd igennem håret, imens han afventede hvad der ville komme af spørgsmål, normalt ville han bare snakke som et vandfald, men for første gang i lang tid var han mere usikker og nervøs, men det her handlede jo også lidt om hans fremtid.
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyTors Jun 09, 2022 7:30 pm

Lawrence brummede let som han endelig fandt de papirer som han skulle bruge ”Normalt ville jeg give dig de her papirer med hjem og svare på dem i ro og mag, men jeg tænker vi kan gøre en undtagelse, så vi kan få dig udredt lidt hurtigere” han vidste stakken kunne være en anelse overvældende, men det var bedre hvis han kunne få svaret på dem nu, end at få dem udsat og ikke få dem gjort i det hele taget. ”Mens du får svaret på dem, så skriver jeg lige nogle ting ned, og hvis du har et spørgsmål eller flere, så skal du bare spørger” sagde han med et smil, som han gik rundt om bordet og lagde en blyant og de mange spørgeskemaer frem til Louis så han kunne svare på dem. Derefter gik han tilbage på Junipers normale plads og satte sig ned, han åbnede hans bærbar og et øjeblik sad han og kneb øjnene sammen, inden det gik op for ham han havde glemt hans briller. Med en hurtig søgning fandt han dem i blasernes forlomme og puttede dem på, så han kunne fortsætte hvor han havde sluppet.
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyTors Jun 09, 2022 7:45 pm


Louis kiggede på ham, og trippe lidt imens han sad og ventede, som Lawrence svarede nikkede han let og så en smule taknemlig ud. Hvis han havde fået den stak med hen til sit værelse, var de aldrig blevet udfyldt, han ville ikke kunne sidde stille og holde fokus længe nok, til at de ville blive færdige og han skulle helst udredes inden skolåret var omme, så der var mere hjælp på 4 og 5 årgang.
" tak, det er jeg glad for, tror ikke jeg ville kunne alene " svarede han ærligt, og sukke let før han fulgte ham med blikket som han fik papirerne lagt foran sig " okay " svarede han stille, før han kort så mod Lawrence for så at få taget mod til sig, og vendte blikket imod papirerne.
Som han begyndte at udfylde dem, trippe hans fod mod gulvet, så der kom en lille lyd hver gang de ramte gulvet, Louis prøvede på høj plan at holde sit fokus, og det lykkedes da også de første 10 minutter, før hans blik så mod vinduet, og han tromme let med blyanten imod bordet uden at tænke over det, dette var en af de dage hvor der ikke skulle meget til, før han mistede sit fokus.
Hans tanke vandre alle andre steder rundt, selvom der i hvert fald lå 3 papirer der endnu ikke var udfyldt, og det han trommede på var halvt fyldt, han havde endda formået at lave en tegning ude ved siden af et af spørgsmålene.
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyTors Jun 16, 2022 7:46 pm

Lawrence lod hans øjne hvile på knægten som han begyndte at udfylde dem, ikke for længe, da han hellere ikke ønskede at gøre Louis ukomfortable.
Men da der var gået ti minutter og han kunne se hvordan at han ikke var kommet videre med spørgsmålene, kom der et lille smil frem på hans læber, nu havde Lawrence selv aldrig rigtig fundet disse spørgeskemaer særlig funktionelle, eller for den sags skyld som et remedie til at udrede en person, det var ganske tydeligt at knægten havde tydelige problemer med koncentrationen, hvilket Louis sikkert gentagende gange havde fået at vide var på grund af han ikke prøvede nok, eller bare ikke gjorde sig umage, hvilket jo ikke just ville hjælpe på at han fik det bedre.
Lawrence rejst sig op og om på den anden side af skrivebordet hvor han lænede sig op ad det; ”Hvis du giver mig det du har nået at svare” sagde han med et smil, mest af alt for at Louis ikke skulle få dårlig samvittighed over han ikke havde nået det hele. Da han fik papirerne udleveret, gik han tilbage til stolen og satte sig ned, hans øjne scannede hurtigt de svar som var blevet givet og nikkede. ”Okay” mumblede han før han lagde spørgeskemaet fra sig igen; ”bare ud fra den korte tid vi har siddet sammen kan jeg allerede konkludere at du har ADHD, vi har en pige på første årgang der lider af samme problemer, hun har en special læge tilknyttet grundet hendes race som gør hun har behov for nogle andre piller end normale mennesker har brug for, jeg tænker jeg måske kan sikre du ligeså kan få adgang til en der ved hvordan man som formskifter har et anderledes stofskifte, så medicin er i hvert fald skridt i den rigtige retning; lad mig spørger dig om noget andet” han lagde sine foldet hænder på bordets overflade ”er du glad for at gå her?” spurgte han ganske ligeud, men det ville også hjælpe Lawrence med hvordan han skulle håndterer drengen fra nu af.
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyTors Jun 16, 2022 8:29 pm


Louis havde mange gange fået besked om, at han skulle tage sig sammen, og han kun gjorde det for at få opmærksomhed og lave ballade. De ord havde han i hvert fald hørt meget i sin skoletid, især folkeskolen, hvor han ofte var endt ude for et klasselokale, eller blevet sendt til snak med rektor, som om det ville hjælpe ham, i folkeskolen havde han mest af alt følt sig dum og forkert, i de senere klasser var der så også mobning som gik ud over ham. Men denne skole var heldigvis bedre, selvom han ofte havde været forbi dette kontor, eller var sendt ud for at tage en pause eller fået en eftersidning.
Han blev revet ud af sine tanker, og kiggede mod Lawrence som han rejste sig op, før han kort så ned mod de tomme papirer men samlede dem dog, og rakte dem til ham med et let beklagende smil "det er nok ikke så meget " svarede han med et suk.
Han lænede sig en smule tilbage imens, han lod det ene ben lægge sig over det andet, og prøvede at holde fokus imod manden overfor sig. Sådan et skema burde forbydes, især hvis man regnede med at en med ADHD ville kunne sidde stille nok, til at udfylde dem alle det var jo netop et af deres problemer. Tegningerne der var ved nogle af svarene, var ret fine og illustrere ret godt hans sind.
Louis så på ham, som han begyndte at snakke, imens han let lod en hånd kører gennem sit hår, og lod et let suk slippe hans læber, en enkel tårer gled ned ad hans kind, og han tørrede den hurtigt væk med sin håndryg.
" ADHD ? og medicin ? Hvordan går det med hende nu?" spurgte han forsigtig, imens han lagde hovedet let på skrå, ret vildt at han først fik denne diagnose som 18 årig, når han havde kæmpet med det hele livet.
Det næste spørgsmål, fik Louis til at se overrasket på ham, og en let tår slap fri igen " øhhmm altså jeg kan godt lide, dans og drama, men de andre fag er ret svære at følge med i" svarede han med en let nervøs stemme, der var en smule flovhed over den " og der er en del af de andre elever der ikke kan lide mig" tilføj han trist, og fjernede de nye tårer.
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptySøn Jun 19, 2022 9:32 pm

Lawrence lod et stille suk forlade ham som han betragtede drengen der sad foran ham, så hvordan at det lignede at han var ved at gå fra hinanden i sømmende. Han genkendte sig selv i meget af det, ikke at han selv led af de samme problemer, nej han var nu en meget klog mand når det kom til stykket. Men ensomheden, den kendte han til, som så mange andre her på skolen havde han måtte lide et langt liv fyldt med traumatiske hændelser. Måske var det blot loddet i livet, når man havde evigheder at se frem til, og han rundede blot de halvfems, der var flere var flere tusind gange så gammel som ham, hvilket i sig selv næsten ikke var til at begribe hvordan de stadig hang sammen i sømmende.
Bedre, ved hjælp af medicinen formår hun at kunne holde koncentrationen, men vi har også lavet et specielt skema til hende, som der sikrer at hun for blandet fagene, således at hun har de fag der kræver meget koncentration, når hun har energien til det, og det der kræver mindre, når hun har svært ved at holde fokus” sagde han med et smil, og undlod at kommenterer på at Louis var begyndt at græde, tillod i hvert fald den unge formskifter for nu at sidde med det selv.
Måske vi kan starte med at du fokuserer mere på de fag du godt kan lide, give dig nogle succesfornemmelser omkring det, hvordan har du det generelt med kunst?” spurgte han, og gav ham et sagte smil, da han forklarede hvordan at nogle af de andre elever ikke kunne lide ham. ”Det er i sig selv et problem, det er svært at tvinge folk til at kunne lide andre, men jeg kan hjælpe dig med at finde folk på skolen, der ville kunne lide at bruge tid med dig, hvordan lyder det?” spurgte han forsigtigt, hele den her teori om at alle mennesker skulle kunne lide alle, den holdt desværre ikke, og der skulle også være plads til at folk ikke skulle være sammen med folk de ikke brød sig om. Så længe at ingen følte sig komplet alene og udenfor, det var dog det sidste han ønskede for nogen af eleverne.
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptySøn Jun 19, 2022 10:44 pm


Louis havde heller ikke haft det nemt, men han var stadig oprejst og holdt hovedet så højt som muligt, han ønskede ikke at skuffe eller bekymre sin mor. Han havde enkle venner her, men når man var forstyrrende i timerne, kunne man hurtigt få folk til ikke at kunne lide sig, og når man så samtidig var sprunget ud, gjorde det ikke tingene nemmere, men han prøvede at gemme de dårlige ting og fokusere på sine drømme om fremtiden.
Han kiggede mod Lawrence og lyttede til hans ord, imens han let kræsede sig på benet, og lagde hovedet en smule på skrå " det lyder da ret godt, så er der måske håb " svarede han let, og skubbe en tårer mere væk, det passede ham fint at der ikke blev nævnt noget om hans tårer.
Han så kort ned før han mødte hans blik igen, og trak let på skulderen før han smilede svagt " det kunne måske være " svarede han lidt usikkert, før han sukke let " det er et okay fag, men jeg vil helst bare tegne " sagde han, og kiggede kort ned mod sin taske, hvori hans tegnebog lå skjult, før han kiggede ham i øjnene igen. '
Lod en hånd kører gennem håret, imens han lyttede igen" tror du der er nogle ? " svarede han lidt usikkert, det var ikke altid nemt at finde venner, han havde desværre været udsat for at et par stykker, kun havde været venner med ham, for at have mere at sladre om efterfølgende.
Han så på ham ,og fjernede de sidste par tårer før han, smilede forsigtig til ham, og rykkede lidt på sig i stolen...
" du skriver ikke til min mor vel? " tilføj han nervøst, han ville ikke gøre hende urolig.
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyMan Jun 20, 2022 12:02 am

Lawrence gav ham et sagte smil da Louis nævnte at der var håb ”Du er stærk, hold fast i den ånd” sagde han og lyttede derefter at han helst bare ville tegne, han nikkede og begyndte at skrive nogle få ting ned, mest af alt bare uafhængige noter, der nok ikke ville give ret meget mening på nær ham selv.
Han nikkede da Louis spurgte, om der ville være nogen på skolen der kunne være hans venner, det var et underligt spørgsmål i hans øre, men han prøvede også at huske sig selv på, at ikke alle kunne have samme selvsikkerhed i sig selv, som Lawrence havde. Måske selvsikkerhed var det forkerte ord, han var i hvert fald blevet mere kynisk og ligeglad i løbet af hans liv.
Er sikker på vi kan finde nogle du kan finde dig tilpas med, som har samme problem som du har” sagde han med et smil, det var hellere ikke uhørt at varulve havde problemer især når man kom tættere på fuldmånen. Da Louis spurgte hvorvidt han ville skrive til hans mor, rystede han på hoved ”ser jeg ingen grund til, hvis du ikke ønsker det” sagde han og kiggede derefter på hans noter. ”Hvis du skulle beskrive en god dag, hvordan ville den så se ud?” spurgte han, og kiggede derefter op mod formskifteren igen, pennen lå mod hans læber mens han ventede på svar.
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyMan Jun 20, 2022 1:01 pm


Louis så op på ham, som han dage han var stærk dog trak han let på skulderen, men svarede med et forsigtig smil. Han betragtede ham som, Lawrence skrev nogle noter, han kunne dog ikke helt forstå dem men lod blikket så vandre lidt rundt, imens han vippe let med foden og fik lidt mere styr på sine følelser igen. Det var ikke altid nem at være en følsom fyr, der skulle ikke så meget til før han viste sine følelser, og bar dem ofte ude på tøjet, men det lå nok også til hans diagnose gætte han på.
Som han svarede så han imod ham, og lyttede igen " godt " svarede han så let, for ikke at kører for meget i det, et par venner mere ville være rart, eller måske en voksen at kunne snakke med, om alting kunne måske også være rart " er der noget jeg bør vide om diagnosen ?" spurgte han.
Louis smilede taknemligt som han sagde, at Louis mor ikke behøvede få besked " godt hun har rigeligt at se til " svarede han med en kærlig tone, før han sendte et let smil og lænede sig lidt mere frem og lod sine albuer hvile imod bordet.
Ved næste spørgsmål, så Louis mere tænksom på ham, før det så ud til han i sit hoved fandt noget " det ville nok være en dag, med dans og drama måske billedkunst" svarede han let, før han smilede svagt og prøvede at forholde sig roligt.
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyTors Jun 23, 2022 2:38 pm

Lawrence lagde notesblokken mod hans ben som Louis spurgte ham efter diagnosen, der var vel ikke så meget han kunne sige, som mange ikke allerede vidste. Men han tog sig alligevel et øjeblik, hvor han blot sad og betragtede drengen; ”Der er faktisk utrolig meget man kan gøre selv, hvor man ikke behøver piller for at styrke sin koncentration” forklarede han med et lille smil, ”Det er rigtig vigtigt at du husker på at du, i forhold til folk som ikke har samme problemer, kommer til at skulle bruge længere tid på at få ting ned på papir og lærer ting – ikke at det er tilfældet i alle sager, men om hvor end er, er det stadig vigtigt at du giver dig selv lov til at bruge længere tid, når der er behov for det” forklarede han og lod et lille suk forlade hendes næse. Han fugtede læberne og lænede sig tilbage i stolen han sad i. ”Men som jeg sagde, så er der rigtig mange ting du selv kan gøre, du bliver nød til at skabe en hverdag med struktur, og det betyder faste rutiner, hvornår går du i seng, hvornår står du op, også træning, især når du er formskifter er det vigtigt – hvis du ikke selv har overvejet det, ville jeg næsten foreslog at du måske overvejede at tage en af sports fagene, mest af alt for at få udløst nogle endorfiner i hjernen, men også gøre din fysisk træt men ikke mentalt træt”  det var mange ting man skulle tage stilling til, og det var hellere ikke fordi at Lawrence forventede han ville huske det hele når de var færdige.
Find metoder hvorpå du kan holde fokus, eventuelt tegn i timerne, jeg får informeret dine lærer så de ved du har behov for det, og det er bedre du tegner eller noget i den stil, som gør du ikke forstyrre på samme måde
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptyTors Jun 23, 2022 7:25 pm


Louis fulgte hans bevægelser med blikket, før han mødte hans blik, for så at lytte til de mange ord. Han så lidt tænksom ud, og overvejede lidt sine ord, før han besvarede smilet let, og rykkede dig lidt tilbage i stolen igen " okay, det lyder meget rigtigt " svarede han let, før han lod blikket vandre lidt rundt igen. Det lød som om, at hjælpen ville blive lidt af et projekt, og han skulle vist vænne sig til en del nye ting efter sommerferien, men hvis det kunne hjælpe ham var det et forsøg værd.
Han vendte blikket tilbage imod ham, imens han kørte en hånd gennem håret " kan man få hjælp, til at lave sådan en plan ? " spurgte han let, og smilede en smule " sport? det er ikke helt mig, jeg plejer at løbe en tur? men måske svømning kunne gå?" svarede han lidt forsigtig.
Det var mange informationer, og nogle af Lawrence ord fangede han slet ikke, men hans hoved var også godt fyldt, og han havde efterhånden været her længe. Han var godt klar over, at der snart ville ske en del, og han så pludselig frem til sommerferien endnu mere.
Han kiggede på ham igen, før han let nikkede " det lyder godt, det tror jeg kan hjælpe " sagde han ærligt, tegning fik ofte hans sind og krop beskæftiget, og fik ham til at slappe mere af, og han kunne også vise sine følelser gennem kunsten.
Tilbage til toppen Go down
Juniper Avalon

Juniper Avalon


Humør : I'm a firm believer in "if you're going to fail, you might as well fail spectacularly."
Fag : Magiens historie
Antal indlæg : 81

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptySøn Jun 26, 2022 9:15 pm

Han nikkede som Louis spurgte, om det var noget man kunne få hjælp til, ”jeg er sikker på vi kan finde en god psykolog til dig, som der kan hjælpe dig med de her ting, selvom jeg er certifikeret, har jeg nok at se til her på skolen til det nok ville gå i det lange løb” sagde han med et skævt smil, han kiggede eftertænkt som med hensyn til sport ikke lige var ham ”jeg ville i hvert fald anbefale du måske prøvede nogle af tingene ad, se om du måske kunne bryde dig om det, og måske det kunne give dig mere ro” sagde Lawrence med et skævt smil, som han skriblede noget mere ned bankede det på døren, og Juniper kiggede ind med et stort smil ”nu er det ikke for at forstyrre, men jeg ved du har timer om lidt Lawrence, også tænkte jeg måske at Kemuel og Louis kunne præsenteres for hinanden?” spurgte hun med et skævt smil, før hun vendte hendes blik mod Louis ”hvis det er okay med Louis selvfølgelig?” tilføjede hun, da hun ikke ønskede at tvinge Louis ud i mere end han kunne håndtere lige i øjeblikket. Lawrence nikkede "jeg tænker ikke jeg har så meget mere lige nu, jeg får lavet en tid til dig, så du kan begynde at se en anden psykolog med faste mellemrum" informerede Lawrence som han satte punktum i den sidste sætning og rejste sig op.
Tilbage til toppen Go down
Louis

Louis


Humør : Munter
Fag : Dans --Biologi--Litteratur--Drama--Billedkunst
Antal indlæg : 18

Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  EmptySøn Jun 26, 2022 9:59 pm


Louis kiggede på ham og lyttede til hans ord endnu engang, før han smilede let selvom han var lidt, nervøs for så at skulle snakke med en helt anden psykolog men det skulle vel nok gå ? " okay, det må du så gerne hjælpe med at finde" sagde han let, før han rette lidt på sig og nikkede så let " det vil jeg prøve så " svarede han. Louis prøvede at huske, at han skulle tilmelde sig svømning, men der skulle jo også vælges fag inden ferien startede, han glæde sig endnu mere nu til den ferie, og til at få mere tid med sin elskede mor.¨
Som det bankede på døren, så han mod den og så igen Juniper, lyttede til hende og smilede let før han så mod Lawrence.
Han vendte dog blikket tilbage imod hende, og smilede let " det er okay " svarede han venligt, nu var han jo alligevel ikke til sin time, så kunne han ligeså godt få tiden til at gå med noget andet.
Som Lawrence svarede nikkede han let " okay tak for hjælpen" svarede han høfligt til ham, og smilede let før han igen så imod hende og kløede sig lidt i nakken, imens han trippe med benet.
Han var lidt spændt på at møde ham Kamuel, han håbe på det nok skulle gå, og at fyren ikke var en af dem der hade ham, for det ville ikke være så sjovt igen.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Problemer endnu engang  Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer endnu engang    Problemer endnu engang  Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Problemer endnu engang
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Nye problemer, ny psykolog - Nikolay

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Athena :: V :: Akademiet :: Akademiet indendørs :: 2. Sal :: Rektorens kontor-
Gå til: