Dette er en tråd jeg ville oprette til at sprede julestemning her på siden! - Kom med jeres gifs, små julehistorier, gode minder - opskrifter.. alt!
Jeg vil gerne starte ud med jule musik i tråden! Og en lille gif!! eller et par stykker.
Sidst rettet af Caroline Tors Dec 03, 2015 9:26 am, rettet 1 gang
Valerie
Humør : Velkommen tilbage, Val Fag : Studerer de fleste fag Antal indlæg : 54
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Ons Dec 02, 2015 12:28 pm
Du så søj!
Gæst Gæst
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Ons Dec 02, 2015 1:21 pm
Gæst Gæst
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Ons Dec 02, 2015 1:42 pm
yeah this sums up my feelings about christmas
Gæst Gæst
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Ons Dec 02, 2015 3:36 pm
hmm.. jeg har nogle jule sange, men tror ikke de er godkendte her, de er enten dybt perverse, voldelige eller heavy metal xD
Gæst Gæst
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Ons Dec 02, 2015 4:07 pm
Gæst Gæst
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Ons Dec 02, 2015 8:46 pm
Lazarus
Humør : "Wanne make me a monster i will play the part." Fag : Ingen Antal indlæg : 66
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Ons Dec 02, 2015 11:44 pm
fantastisk ide butterfly xD
Gæst Gæst
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Tors Dec 03, 2015 9:19 am
Så det tid til pebernødder!!!!
Ingredienser 100 g smør 1 dl kokossukker 3 dl mandelmel (150 gram) 1 brev pebernøddekrydderi (eller brunkagekrydderi, hvis de skal smage ligesom dem fra Netto) 1 tsk. hjortetaksalt
Smelt smør og kokossukker i en lille kasserolle. Tag kasserollen af varmen, når det begynder at koge. Tilsæt mandelmel, krydderier og hjortetaksalt til kasserollen, og bland det hele godt sammen til en klistret, jævn dej. Sæt det nu i køleskabet, og vent i 2-3 timer, indtil dejen er helt kold. Form små pebernødder af dejen, og placér dem på en beklædt bageplade. De vil hæve i ovnen, så lav dem ca. halvt så store, som du ønsker, dine færdige pebernødder skal være. Sæt pebernødderne i ovnen i 15-30 minutter ved 150 grader, indtil de er gyldne og faste i bunden. De vil først blive helt sprøde, når de er kølet af. Opbevar pebernødderne i en lufttætbeholder.
Gæst Gæst
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Ons Dec 09, 2015 6:32 pm
Pebermyntepastiller
1 æggehvide fra et stort øko æg - ca 35 g 1 1/2 tsk pebermynte essens 250 g flormelis 60 små chokoladeknapper eller 50 g mørk chokolade til at temperere Rør æggehviden og pebermynte essens sammen, og rør derefter flormelis i indtil massen er ret fast. Den skal kunne trykkes ud gennem en sprøjtetyl uden at flyde ud.
Tryk små kugler ud på bagepapir og kom en lille chokoladeknap i hver. Jeg brugte en god chokolade fra Callebaut, som i forvejen er i små knapper -det er nemt! Alternativt kan en god chokolade tempereres og der laves en lille fordybning i pebermyntemassen, som chokoladen kan sprøjtes i.
Lad dem tørre i 30-60 minutter og opbevar dem på køl indtil de skal spises.
Mht æg: Jeg bruger selv friske gode øko danske æg og ikke pasteuriserede æg til pebermyntepastillerne. Fødevarestyrelsens budskab de sidste par år har været at der ikke er fare for salmonella ved danske æg og man kan sagtens spise de rå æggehvider. Det foretrækker jeg.
Joy Admin
Humør : there are approximately 1,013,913 words in the english language but i could never string any of them together to explain how much i want to hit you with a chair. Antal indlæg : 278
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Tors Dec 24, 2015 10:06 pm
Glædelig jul alle sammen!!!!!
Joy Admin
Humør : there are approximately 1,013,913 words in the english language but i could never string any of them together to explain how much i want to hit you with a chair. Antal indlæg : 278
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Man Nov 27, 2017 1:28 pm
Whooooooooooooooopsi!
Gæst Gæst
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Man Dec 04, 2017 8:46 pm
Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul!!
Gæst Gæst
Emne: Sv: DET SØRME JUL!!! Man Dec 04, 2017 10:13 pm