Vi er flyttet, find os her: https://athenakademiet.jcink.net/index.php?act=idx
 
ForumforsideForumforside  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  
Log ind
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

 

 hey there ~ Christofel

Go down 
ForfatterBesked
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTirs Jan 09, 2018 9:34 pm

S: skoven
T: formiddag
V: koldt
O: Træer, træte og træer
tag: @Christofel

Det var lørdag formiddag. Vejret var koldt men heldigvis holde det tørt. Dette var Evee meget glad for, da hun meget gerne vil være uden for, men ikke var så vild med det, hvis det regnede. Set nu hun blev syg af regnen fordi hun blev våd og sådan? Hun ønskede ikke at blive syg, men hvem ønskede også det? Ikke hende. Hun havde derfor også taget godt med tøj på i dag, og var gået ud i skoven som lå lige ved siden af skolen. Et sted som hun elskede at være, hvis hun skulle have ro fra alle de andre elever på skolen. De kunne nemlig nemt blive for meget for hende. Hun krævede ro af og til, lige som alle andre også krævede det. Dog krævede hun det nok en smule mere end andre da hun ikke var den bedste i større grupper.
Så snart hun var ude i skoven følte hun sig mere fri. Her ude kunne hun være sig selv. Hun begynde at løbe gadedrengehop gennem skoven. Hun fik øje på en fugl, og løb leende efter den. ”Kom her pipfugel” kaldte hun, men den kom ikke over til hende.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyOns Jan 10, 2018 10:48 pm

Arj men hvorfor skulle det lige præcis være kun i denne skov at den urt voksede? Hvorfor ikke også i skoven nær hans lejlighed? Men nej, selvfølgelig var det skoven omkring skolen og ikke den omkring Gaia, han skulle ind i efter den plante han skulle bruge, til den eliksir han endelig havde lært sig selv at brygge. Så hvor han normalt ville være gået direkte hjem efter en af sprog timerne han var hjælpelærer i, var han gået ud i skoven, og havde nu i et par timer ledt efter den forbandede urt. Hvis dog bare han kunne nogle af de normale besværgelser ville han sikkert kunne lokalisere den med magi, men nu han var opvokset udenfor et coven, så han havde aldrig lært standard besværgelserne men blot opfundet sine egne istedet.

Han var så dybt opslugt i at gennemsøge skovbunden at han slet ikke hørte pigen der kom løbende direkte hen imod ham, han opdagede det først da hun... Trådte ind over den urt han skulle bruge. Fuuuck! Han bandede lidt for sig selv på russisk før han gik frem og kiggede lidt på urten for at se om den stadig havde det okay - den kunne jo altid vaskes og bruges alligevel, ikke? Så han plukkede den før han så op på pigen der havde trådt på den, lagde mærke til fuglen hun jagtede, og sukkede let. "Jeg tror ikke den kommer bare af at du kalder på den." sagde han smille, med et svagt smil til hende.

// Outfit + hår + makeup
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyOns Jan 10, 2018 11:23 pm

Evee lagde ikke rigtig mærke til manden som hun løb lige forbi, mens hun stadig ihærdigt prøvede at fange fuglen. Dog var den for hurtig for hende. Hun standsede op, og vendte sig mod manden som havde snakket. Hun smilede til ham på en let barnlig måde. ”Hvorfor? Er den bange for mig?” spurgte hun, og så tilbage efter fuglen, som nu var helt væk. Hun lod sit hoved falde en smule ned af i tristhed. Hun så tilbage på ham. En smule nysgerrig nu. ”Hvem er du så?” spurgte hun, og smilede til ham, igen på en barnlig måde. Hun studerede ham nysgerrigt. Han så anderledes ud end de fleste. Dog ikke på en måde som skræmte hende. Mere på en lettere fascinerende måde. Hun gik lidt tættere på ham. ”Jeg er Evee for resten.” sagde hun.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTors Jan 11, 2018 12:13 am

"Tja, de er bange for langt de fleste. Måske medmindre du er en af de formskiftere der kan lave sig om til en fugl." sagde han med et lille smil, og så sig lidt om efter flere af den urt, og fandt et par stykker, så han drejede sig hen mod dem for at begynde at plukek dem, også. De så ikke videre specielle ud - lidt som basilikum, men meget mindre og runde blade, der var mørkere i det.

"Mig? Jeg er hjælpeundervise rpå skolen her. I sprog." sagde han med et blidt smil til hende. Ud fra hendes udseende, væremåde og hvor de var, var han trods alt rimelig sikker på at hun måtte være en elev her. Han fik plukket de urter han skulle bruge, og rejste sig så op, for med et smil at række hånden frem mod hende. "Jeg er Christofel. Rart at møde dig, Evee."
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTors Jan 11, 2018 12:26 am

Evee hørte det som han sagde, med at fuglen nok var bange for alle, med mindre hun kunne forvandle sig til en fugl selv. Det kunne hun desværre ikke. Hun kunne blive en hund, men ikke en fugl. Det så ud til at han ledte efter et eller andet opdagede Evee, og så at han plukkede en eller anden plante. Hvad mon han skulle bruge den til? Hun var nysgerrig, men spurgte ikke lige foreløbig. Hun vil først gerne vide hvem han var.

Dog fortalte han hende, at han var hjælpeunderviser i sprog. Så han måtte altså komme fra akademiet af også? Hun smilede barnligt, og nikkede til dette. Hun så på de urter som han plukkede, og var nu mere nysgerrig på hvad de var, og hvad han mon skulle bruge det til? Hun vidste han næppe skulle bruge det til hans timer. Det vil i hvert fald undre hende en del hvis det var tilfældet.
Da han rejste sig op, og rakte sin ene hånd frem mod hende, så hun kort på den, og tog den så. Hørte det han sagde. ”Christofel?” sagde hun langsomt og prøvende. Som om hun lige skulle smage på navnet en gang. ”Jeg har aldrig før hørt præcis det navn.” sagde hun, og så op på ham. ”Er det ok jeg i stedet kalder dig Chris? Da det er nemmere at sige? Eller foretrækker du dit fulde navn i stedet?” spurgte hun, og håbede virkelig på, at han havde det okay med, at hun vil kalde ham for Chris i stedet for Christofel.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTors Jan 11, 2018 1:55 am

Christofel smilede blidt til hende, han var udmærket godt klar over at hun observerede ham indsamle urterne, men der kunne jo være mange grunde til han indsamlede urter, ikke blot at skulle bruge dem til en eliksir, som han skulle. Andre brugte lige præcis disse urter til te og lignende, så medmindre man selv var heks vidste man nok ikke helt præcist hvad de blev brugt til. Han nikkede smilende da hun gentog hans navn, og trak derefter på skuldrene. "Måske fordi jeg er fra Rusland. Har ikke hørt særlig mange andre heromkring med russiske navne." forklarede han.

Hans smil blev lidt bredere af hendes næste spørgsmål. "Selvfølgelig må du godt det." han vidste jo godt at de russiske navne kunne være lidt svære at huske for folk der ikke var opvokset i Østeuropa eller dele af Rusland, så han havde fuldt ud forståelse for at ville køre med den nemmere udgave af navnet.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTors Jan 11, 2018 2:41 am

Han havde åbenbart opdaget at hun lige nu stod og betragtede ham plukke planter, men hun smilede blot tilbage til ham, i stedet for at se væk og nærmest gemme sig som alle andre nok vil have gjort. Hun var stadig nysgerrig på, hvad i alverden som han skulle bruge de urter til. Hun kunne ikke holde det inde mere, og brusede bare ud med det i stedet. ”Hvad skal du bruge de planter til?” Hun så nysgerrigt på ham som hun spurgte ind til det.
Efter hun havde gentaget hans navn, så hun hvordan han smilede over hende, og hun hørte det som han fortalte. At hans navn åbenbart var russisk? Så forklarede det bedre hvorfor det lød så fremmed for hende. Hun nikkede til det som han sagde. ”Jeg har heller aldrig før hørt nogle med den slags navne her omkring før.” sagde hun, og grinte.

Da han sagde selvfølgelig til at hun måtte kalde ham Chris, kom hun med et kort hvin af glæde over det. ”mange tak” sagde hun hurtigt der efter. Det var måske lidt barnligt, men det var sådan hun var. Kunne ikke lade vær med at reagere som et barn til tider. Måske havde det også været mærkeligt den måde hun reagerede på, når man tænkte over, at de to slet ikke kendte hinanden endnu. Hendes evne var tæt på at aktivere, og gøre så hendes krop passede til hendes nuværende mentale alder, som nok lige pt var på omkring de 7 år nok. Dog nåde hun at stoppe sig selv, da hun ikke ønskede at skræmme ham. Dog var det ikke altid let at stoppe evnen når den vil ud. Hendes barnlige udseende vil frem, så det passede med hendes mentale nuværende alder.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTors Jan 11, 2018 3:33 am

Christofel grinede lidt over det meget åbenlyse spørgsmål hun bare sådan brusede ud med. Det var nu egentligt meget kært, den der barnlige nysgerrighed og entusiasme hun havde. "En eliksir." svarede han hende roligt, med et blidt smil. "Du ved, sådan noget som vi hekse brygger engang imellem." ja det var ikke ligefrem den store hemmelighed at han var en heks. Han lavede jo også sin magi for åben skærm. Det var det gode ved den her tidsalder, fordi hans magi brugte illusioner og transformationer så bortforklarede menneskene meget hurtigt hans mgai som værende illusioner lavet med røg og spejle og så videre, så ingen nogensinde troede på at hans magi var ægte.

"Ingen årsag." svared ehan da også da hun sagde tak for at hun måtte bruge det kortere navn. "Ved godt det kan være lidt svært at huske, eller at udtale, mit navn indimellem, så da hellere at du forkorter det og får det rigtigt hver gang, ikke?" sagde han så, stadig smilende.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTors Jan 11, 2018 3:55 am

Det at Chris grinte af hende, fik hende til at rødme let af flovhed, og prøve at gemme sig en smule. Hun var ikk meget for nogle grinte af hende. Med hende kunne hun sagtens klare, men ikke af hende. Dog så hun forsigtigt på ham, da han fortalte at han skulle bruge det til en eliksir da han var en heks. Hun fik store øjne over det og så på ham. “En heks?” Lød det spørgende. “Tror aldrig jeg har set en heks før?” Han så nu ret normal ud syntes hun. Man kunne ikke se at han var en heks. Men hun vidste nu heller ikke hvordan man skulle spotte en heks fra andre væsner.

Da han sagde ingen årsag til hendes tak og forklarede at det var bedre med et kort men nemt navn frem for et svært et, så man kunne sige det rigtigt. Hun smilede bredt og der var igen noget barnligt over hendes smil og hun nikkede til det. “Du har ret” sagde hun til det.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTors Jan 11, 2018 1:50 pm

Christofel's grin stoppede dog brat da han så hende rødme... Det var ikke lige meningen at han ville have gjort hende flov. For fanden da også... Nå, han rømmede sig let, og smilede til hende igen. "Ja, en heks... Og det er meget muligt du har set en af os før, det er ikke ligefrem fordi vi skiller os særlig meget ud. Udseende mæssigt, altså. Det er nemt at overse os." sagde han så med et lille smil, og det var jo rigtigt. Hekse lignede udenpå bare helt normale mennesker, det var kun tatoveringen på kravebenet der måske kunne give dem væk, og da kun hvis personen i forvejen kendte til det kendetegn.

// undskyld den blev kort :/
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTors Jan 11, 2018 3:55 pm

Evee så hans smil, og lyttede til det som Chris lige nu fortalte hende. At hekse lignede mennesker, og var nemme at overse. ”Ja. De fleste væsner ligner nok i sidste ende mennesker.” mumlede hun. Hvorfor skulle det være så svært at se på nogle hvad de var? Selvom hun var nu en gang selv glad for, at de fleste nu heller ikke vidste hvad hun var. Hun var ikke lige just et menneske selv. ”Af og til er jeg glad for folk ikke ved hvad jeg er” sagde hun roligt. ”at de ikke kan se om jeg er menneske eller noget andet.” Hun sukkede stille. Det her lød mere voksent end hun havde gjort før, men hun var ligeglad. Af og til skulle hun jo tænke som en voksen. Selvom hun ikke altid havde lyst til det.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyFre Jan 12, 2018 1:42 pm

"Rigtig mange gør. Især hvis man ikke kender til kendetegnene." sagde han med et blidt smil. "Idet mindste kan jeg da genkende en del af dem." sagde han blot stille, som han kiggede de urter igennem han havde samlet, kiggede efter dårlige blade som han plukkede af. Dem kunne han alligevel ikke bruge til noget, jo. Det ville højst sandsynligt ændre på eliksiren hvis de ikke var i god stand. Han kiggede dog over på Evee igen da hun nævnte det om at være glad med at folk ikke vidste hvad hun var.

"Hmm? Ja nu er de tmin nysgerrighed der taler, men hvad er du da? Jeg har mødt en del af de forskellige overnaturlige, men der er ikke lige noget der ringe rud helt klokkeklart for mig ved dig, heller." sagde han så, drevet af sin nysgerrighed, men med endnu et venligt smil. Han regnede da også med hun ikke ville have det store imod at fortælle ham, nu han allerede havde fortalt hende hvad han selv var.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTirs Jan 16, 2018 9:54 pm

Evee nikkede stille til det som Chris fortalte hende. At man kun kunne se det hvis man kendte til de kendetegn der var, og at han kunne genkende en del af de racer som der var. Det ville Evee ønske at hun også kunne. Hun kunne nogle få, men ikke dem alle. Langt fra.
Da Chris begyndte at plukke nogle fra dem han havde fundet, så Evee nysgerrigt på imens. Betragtede det han lavede, og undrede sig over hvorfor nogle af bladende blot blev smidt væk igen. ”Hvorfor smider du nogle blade væk?” spurgte hun undrende, og så lige på ham.

Chris var åbenbart nysgerrig på, hvad hun var, da han spurgte ind til det. Han kunne åbenbart ikke se noget som fortalte det, og Evee smilede over det. ”Jeg er en blanding.” sagde hun, og så sig om for at se om der var nogle andre i nærheden. Da hun var sikker på der ikke var, fortalte hun så hvad hun var en blanding af. ”Jeg er en blanding mellem en fe, engel og en formskifter.” sagde hun lavt. Dog højt nok til Chris kunne høre det, men hvis der var andre i nærheden vil de ikke kunne høre det. Hun var nervøs for vampyrene og bloddæmonerne da de meget gerne vil have fat i hendes blod. Hun vidste godt at det for dem smagte himmelsk, og derfor prøvede hun også så vidt mulig at undgå de to racer.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTirs Jan 16, 2018 10:46 pm

Han havde bare stille og roligt fortsat med at sortere i sine urter, da han hørte det næste nysgerrige spørgsmål fra hende, og han smilede let. "Fordi man kun kan bruge de mest friske, uskadede blade til eliksiren. Andre kan gøre den får anden effekt end det jeg vil have ud af den... Eller at den overhovedet ikke virker." forklarede han smilende. Det at brygge eliksirerne var lidt af en videnskab for sig selv indimellem, på nogle punkter vanskeligere end almindelig kemi da magi også var involveret i brygningen, men på den anden side kom magien jo naturligt til ham, så det gjorde det alligevel en smule nemmere igen. Man skulle i al fald vide hvad man lavede, eller skunne det få grufule konsekvenser.

Han nikkede stille, smilende, til at hun var en blanding. Ja, det forklarede jo hvorfor hun var så svær at placere, da der ikke var noget i sig selv der som sådan bare sprang ud i øjnene. "Det er da godt nok også lidt af en blanding." sagde han stille og roligt, med et blidt smil. "Har i al fald ikke mødt nogen som dig før. Og det er et kompliment, bare rolig." han blinkede let til hende, stadig smilende.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyTirs Jan 16, 2018 11:34 pm

Evee elskede allerede Chis’ smil. Hun kunne lide når folk smilede til hende, men det skulle være på en sød måde, og ikke en cripy måde. Og Chris’ måde var sød. Han svarede også på hendes spørgsmål med, hvorfor han fjernede nogle af bladende. Fordi det åbenbart kunne ødelægge hans eliksir hvis de var dårlige. Det gav egentlig god mening, at dårlige blade og generelt dårlige ting kunne ødelægge en eliksir. Godt nok forstod hun sig ikke på eliksirer, men hun var sikker på at dårlige ting nok ødelagde dem.

Efter Evee havde fortalt Chris at hun var en blanding, hørte hun det som han sagde. At dette var noget af en blanding. Hun nikkede til det. ”Ja min far var fuld engel og min mor var halv fe halv formskifter” forklarede hun og trak på skulderne. Hun smilede da han sagde han ikke havde mødt nogle som hende før, og at det var en komplimant. ”Tak” sagde hun, og så på Crhis. Hun trippede lidt på stedet, da hun var ved at brænde inde med et spørgsmål. ”Hvordan ved man om en person er en heks? Hvad skiller dem ud fra mennesker?” spurgte hun, da hun var for nysgerrig til at lade det spørgsmål ligge.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel EmptyOns Jan 17, 2018 4:24 pm

"Jamen det forklarer jo så en del... Det er ikke så tit man kan kæde tingene sammen med blandinger." sagde han stille, med et blidt smil. Det gjorde jo tingene en del udmudrede så man ikke bare lige hurtigt kunne kæde kendetegnene sammen til én bestemt race, trods alt. Han smilede og trak let på skuldrene da hun sagde tak - altså for ham behøvede det jo ikke et tak, blandinger var specielle, interessante, og han elskede at møde nye af dem, typer han aldrig havde stød tpå før, ligesom hende. Det udvidede trods alt ens horisont en del, og han elskede virkelig at lære nye ting.

Han kiggede dog lidt på hende da han lagde mærke til hendes trippen, og der gik da helle rikke længe før hun kom med endnu et spørgsmål, tydeligtvis det hun havde brændt inde med lige før. "... Ah. Ja, det er en del vanskeligt medmindre vi laver magi lige foran dig... Men vi har alle en tatovering der også kan afsløre os. Det varierer dog fra heks til heks præcis hvilket navn det er en tatovering af. Men vi fødes med hver vores," sagde han så og trak let på skuldrene, mens han kom tænkte på sin, der var gemt godt indenunder hans blue og jakke. Han gad nu godt snart møde ham...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





hey there ~ Christofel Empty
IndlægEmne: Sv: hey there ~ Christofel   hey there ~ Christofel Empty

Tilbage til toppen Go down
 
hey there ~ Christofel
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» B-b-but....i...im n-nn-nothing special.... (Christofel)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Athena :: V :: Skoven omkring Akademiet-
Gå til: