Athena Akademiet: Det bedste akademi for alt overnaturligt og alle mennesker fra hele Verden.

IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SøgSøg  Tilmeldte brugereTilmeldte brugere  GrupperGrupper  TilmeldTilmeld  LoginLogin  
Login
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Navigation

R E G L E R

F A C E C L A I M

J O B L I S T E N

F A G E N E

I N F O R M A T I O N

Latest topics
» My new roome - Caleb R. XXX.
Man apr 24, 2017 11:19 pm by Mark Malkovi

» And now let's see if you good enough ~ Drystan
Man apr 03, 2017 6:52 am by Drystan

» Show me the world~ - Emnesøgning.
Fre mar 31, 2017 7:54 pm by Jennyfer

» You again! - Niklaus/Drystan (XXX)
Tirs mar 28, 2017 7:03 am by Aira

» Nyt bekendskab! - Dylan
Fre feb 24, 2017 7:41 pm by Dylan

» Anybody Here!?
Ons feb 15, 2017 10:13 pm by Dylan

» Hello little miss - Rosallina (xxx)
Ons nov 30, 2016 8:22 pm by Rosallina

» Redhawk - reklame
Man nov 28, 2016 7:49 am by Joy

» Tja. Det er hvad der sker
Fre nov 25, 2016 12:01 pm by Rex Codex

Top posting users this month
Caleb R.

Mark Malkovi

Drystan

Niklaus

Statistics
Der er i alt 122 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Nathand

Vores brugere har i alt skrevet 5715 indlæg in 345 subjects

Share | 

Nyt bekendskab! - Dylan

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3
ForfatterBesked
Milla

Humør : for det meste glad
Fag : Musik, Kunst, Biologi, Drama og Historie
Antal indlæg : 122

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tirs mar 15, 2016 2:09 am

Hun kunne ikke undgå at smile stort da han nævnte at det gamle Grækenland var fantastisk! Hun havde altid gere ville vide hvordan tingene var før i tiden! Hun læste ofte bøger om den gang, og elskede det virkelig at høre om det. ”Orh bare det var mig!.. Jeg ville ønske jeg var født meget før!” sagde hun med et stort smil. Hun vende sig lidt om i sengen mod hendes bogreol. Hun tog en stor tyk bog frem med gamle fortællinger i. ”da jeg var mindre, læste jeg altid i den her! Jeg opdigtede Historier, tegnede tegninger,  og lavede endda sange omkring det” grinte hun lidt. Hun smilede dog lidt flovt da hun egentlig opfattede hvad det var hun sad og sagde! Men hun følte bare hun kunne fortælle de her ting til Dylan!

Hun smilede lidt over hans bemærkning omkring mænd og kvinder ”sådan tror jeg det var i alle kulture den gang” sagde hun bare roiligt. Kvinder havde det vidst ikke så godt den gang, men derimod, så tror jeg at de havde det lidt for godt i dag! De skulle bare spille ligestillingskortet og så fik de hvad de pegede på.

Hun lyttede til hvad han fortalte. Hun så lidt på ham, og lagde hovedet lidt på skrå. Selvom det tydeligt var hårdt for ham at tale om, kunne hun ikke undgå at beundre det udtryk han havde når han talte om hans ven. Der var tydeligt så meget kærlighed  hans blik. Det var klart at dette ikke bare var en ven, men en der betød ufattelig meget for ham! og han skyldfølelse var så ufattelig tydelig.
Hun ville på en måde ønske at hun en dag fandt en hun holde så meget af.
Hun grinte lidt da han sagde at han ikke havde historie fordi han havde oplevet tingende. Hun rystede bare lidt på hovedet af ham ”nu er det ikke os alle de har været så heldige” grinte hun lidt.

Hun trak lidt på skuldrende da han spurgte hvor gammel hun troede han var ”uhm…. Det ved jeg ikke rigtig.. måske et par hundrede” sagde hun og trak lidt på skuldrende. ”Jeg kender ikke så mange udødelige væsner.. jeg ved at de kan blive gamle, men… 100 år for mig virker jo som en uendelighed…. For dig?.... er det sikkert bare som en år 10 er for mig” grinte hun lidt.  
Hun lænede sig lidt op af væggen, og så på ham. ”Det er sjovt… jeg har set dig mange gange i kunst timerne.. men… du har bare altid virket… hvordan skal jeg sige det…. Uden for min rækkevidde” sagde hun med et roligt smil.
Hun så lidt ned i den pude hun havde staget op i armene, og holde om. Hun nulrede lidt ved den. ”Jeg kan faktisk huske at en af de første timer jeg var der, der sad du og malede på et billede, og jeg var så betaget af det billede at jeg slet ikke fik malet noget selv, og læren troede at jeg slet ikke kunne finde ud af at tegne” grinte hun lidt.

//undskyld jeg ikke har svaret i lang tid, men jeg har haft en del sygdom ^^
Men nu er jeg tilbage på banen XD
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Dylan

Humør : Som den romerske kejser, Marcus Aurelius, engang sagde: "NEEJ! Jeg vil ikke ud af sengen!"
Fag : Psykologi og Kunst
Antal indlæg : 38

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Søn nov 06, 2016 10:39 pm

Han lyttede opmærksomt da hun fandt bogen frem, hun var en af de få han havde mødt gennem tiden der helt oprigtigt holdte af historien. Det kunne han mærke på hende. Han kunne nemt forstille sig hende side med næsen dybt begravet i bogen, selv nu som voksen. Selv om at han ikke var vandt til at være sammen med folk på denne måde, ikke var vandt til at have venner, var han glad for at hun følte at hun kunne være helt ærlig over for ham, falden eller ej, han var stadig en engel, og han satte pris på ærlighed.

Måske var det derfor at han ikke havde tænkt videre over at fortælle hende om sin mørke fortid, det vat normalt ikke noget han gjorde, selv ikke hvis han havde kendt personen i flere år… “Jeg ved ikke om jeg er heldig, men gammel det er jeg” Han havde ganske vist oplevet meget men det var jo ikke alt der havde været behagligt, han havde set mange af dem han holdt kær blive gamle og dø, mens han selv forblev ung. ”Jeg har fået for vane med at omgive mig med væsner der i gennemsnit lever længere den almindelige mennesker. Det er altid hårdt for mig når de, øhh, ikke er her mere” af en eller anden grund havde han svært ved at snakke om døden, måske fordi den ikke var kommet efter ham og han var blevet en smule paranoid omkring det i årenes løb. Det hjalp heller ikke at han havde denne samtale med en forholdsvis ung person, hvorfor i alverden fandt han det så akavet? ”Det er enten det eller isolation, det sker også tit” indrømmede han, det var normalt nemmere bare at tie stille og side bagers, end at skulle skabe nye venner og på et tidspunkt håndtere smerten i tabet. ”men nok om min triste tilværelse, hvilken af disse eventyrlige fortællinger er så din favorit?” spurgte han, og var oprigtigt nysgerrig. Milla var en interessant person, og han ville gerne vide mere om hende.  

Han trak på smilebåndene da hun kom med sit, lange, svar. Han kendte heller ikke selv mange udødelige væsner, eller jo han kendte en del der kunne leve evigt, men ingen der havde fortjent titlen udødelig endnu, måske med undtagelse af én. “Sandheden er at jeg faktisk ikke ved præcis hvor gammel jeg er, så ikke en gang jeg kan svare på spørgsmålet” grinte han. ”Jeg ved at jeg er over 1000, men mere kan jeg ikke sige” han træk på skuldrene  

“Første time… Jeg kan ikke engang huske om jeg var der eller ej” grinte han “men det skal nok passe at jeg var svær at komme i kontakt med, jeg har en meget dårlig vane med at zone ud når jeg maler eller tegner” Det havde han haft siden middelalderen… ”Men jeg er da ked af at jeg distraherede dig, det var ikke min mening” grinte han, og tænkte kort over om han stadig havde det billede et eller andet sted eller om han havde malet det over…
(så kom der endelig et svar, håber det kan bruges; er lidt ude af træning XD )
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Man nov 14, 2016 10:56 pm

Hun kunne ikke helt lade vær med at smile over hans kommentar om at han i hvert fald var gammel, men ikke vidste om han var heldig. Hun smilede lidt ”måske sukker man bare mere efter det når ikke man selv har oplevet det” sagde han og trak lidt på skuldrende.
hendes ellers så brede smil falmede lidt da han sagde at han havde fået for vane at være i nærheden af væsner der blev gamle, da det altid tog hårdt på ham når de ikke var her mere.
Hun så lidt ned. Det forstod hun godt, hun fik ondt af ham. tænk at skulle sige farvel til så mange man holder af?
”Det… må virkelig være hårdt” sagde hun stille og så på ham. Hun forstod godt hvorfor han valgte at gøre som han gjorde. Det gjorde tingene en hel del lettere for en, at man ikke skulle bekymre sig om at se dem man elsker og holder af blive ældre og ældre, og til sidst dø.
Dog fik det også en stikkende fornemmelse frem i hendes mave. Hun ville nok ikke blive en af de personer der blev lukket ind, hun var trods alt både dødelig, OG hun levede lige så kort tid som et menneske.
Dog smed hun hurtigt den tanke fra sig. det var ikke noget hun havde lyst til at fokusere på nu.

Hun smilede lidt da han prøvede at komme væk fra det noget triste emne de havde gang i, og hun lod ham. Hun ville ikke blive hængende i det hvis han ønskede at tale om noget andet. hun så lidt ned på bogen, og smilede da han spurgte ind til hvilken der var hendes yndlings.
Hun så lidt tænksom ud, hun satte sig helt hen ved siden af ham, og begynde at bladre i bogen ”så må det være den her!” sagde hun og bladrede hen på en side ”dragernes sang” hed den.
Hun så ned på billedet af 2 drager der fløj om hinanden.

”den handler om en ung kriger der tager ud for at finde de sidste drager på jorden… trods alle mener at det kun er en myte, giver den unge kriger ikke op!.. han rejser verden rundt, indtil han møder en ung smuk kvinde, en kvinder der selv tro på dragerene… Hun fortæller ham mange ting, sagn fortællinger og sange om disse drager!. Hun tilbyder ham ly hos hende og hendes tvillingebror.. tiden går, og den unge kriger glemmer sin søgen på de sidste drager, han forelsker sig i den unge kvinde… men en nat, for fuldmånen stå højest, lære han sandheden om den smukke kvinde han var forelsket i… for da han så ud af vinduet den nat, så han de 2 tvillinger forvandlede sig til 2 kæmpe drager!.. De fløj op mod den smukke måne, og der lød en form for nynnen, et form for kald, der blev formet til en yndig melodi.. den unge kriger huskede på sin færd. Han skulle dræbe de sidste drager og befrie verden fra dem…. Men da han skulle til at sende en pil afsted mod sin elskede… kunne han ikke” Milla kunne ikke undgå at smile over fortællingen.
”I stedet, glemte han alt om din færd, han giftede sig med kvinden, og levede lykkeligt med hende, de fik børn, og levet lykkeligt, til han blev gammel og døde som en lykkelig kirger.. der havde fundet de sidste drager”
Hun grinte lidt. ”den er temmelig plader romantisk.. men jeg syntes den er smuk” sagde hun med et smil, og vende hovedet og så på ham Dog havde hun ikke regnet ud af afstanden mellem dem var langt kortere nu hvor hun sad lige ved siden af ham.
Hendes ansigt skriftede lidt farve, og blev rosa. Hun så hurtigt ned igen og rømmede sig lidt.
Dog hjalp det at han talte om noget andet ”d..det er okay… jeg klarede mig jo” grinte hun lidt da han undskylde for at hun ikke kunne koncentrere sig.
Faktisk blev hun lidt nervøs over at have en dreng på sit værelse, og så alligevel ikke. For Dylan var bare typen man slappede af i nærheden af

//undskyl det tog så lang tid Sad
Vis brugerens profil
Dylan

Humør : Som den romerske kejser, Marcus Aurelius, engang sagde: "NEEJ! Jeg vil ikke ud af sengen!"

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tirs nov 15, 2016 8:08 pm

Han sendte hende et trist smil og nikkede tavst da hun spurgte om det var hårdt, men var taknemlig for at hun ikke holdte fast i det triste emne, det var ikke ligefrem noget han ønskede at tale om. Det var jo ikke fordi han undgik dødelige væsner, slet ikke, han prøvede bare at sørgefor ikke at være for tæt med mange på en gang, ellers ville sorgen blive for meget for ham. Men det var sådan hans liv var nu, evigt dømt til vandre jorden med en krop der var fast frosset i en alder af 25 …  

Han lyttede opmærksomt mens hun fortalte, han studerede billedet med de to drager og levede sig ind i hendes fortælling, han kunne ikke mindes at han havde hørt den før. Han havde altid elsket historier som denne, historier der indeholdte magi og menneskets håb, nogle gange hvis han koncentrerede sig kunne han huske de historier som hans bedstemor havde fortalt ved ildstedet i hans families hytte, før han døde, den gang han stadig var menneske. Han havde ikke noget imod at der var kærlighed indblandet, eller som hun selv kaldte det at den var plader romantisk, selv en som ham selv havde vel lov til at drømme om det selv samme? Han havde ikke fundet kærligheden, hverken i hans liv som menneske eller engel. Han havde mødt døden i en ung alder på grund af en ukendt sygdom der hvervede hans landsby, ingen vidste hvor den kom fra eller hvordan den skulle behandles, og den havde taget mange liv. Og som engel havde han været så optaget af hans opgave, at han ikke så meget som havde tænkt på det, og da hans opgave mislykkedes, da kong Adrian, var han blevet så deprimeret at han og hans eneste ven havde låst sig inde på slottets bibliotek. Alt i alt havde kærlighed aldrig været hans første prioritet …

Han lagde slet ikke mærke til at hun rødmede han var alt for opslugt af billedet i bogen til at bemærke noget som helst. Men han så dog op da hun begyndte at rømme sig, først da bemærkede han at hendes ansigt var svagt rosa, farven klædte hende tænkte han kort. Han tænkte ikke videre over det, da hans koncentration blev ledt over på et andet emne. Han kunne godt lide hendes latter, han havde ikke rigtigt lagt mærke til det før, men den fik ham til at smile.  ”Det var da godt” grinede han ”Alt andet ville da også være trist”

// det er helt i orden Smile
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tirs jan 24, 2017 5:24 pm

Milla rejste sig med bogen i hånden for at sætte den på plads på hylden der var proppet med bøger. Hun elskede at læse! I virkeligheden var hun nok meget anderledes end de fleste på hendes alder. De fleste gik op i fest, kærester, byture, selfis, hår make-up og så videre. Men Milla gik nu mere op i bøger, kunst og andre ting af den art. Venner havde hun aldrig haft mange af, takket være familie dramaet, og de få hun havde haft talte hun ikke med fordi hendes forældre havde sendt hende væk her til.
Måske ville tingene i virkeligheden blive nemmere hvis hun kortede sine forældre af! Hvis hun nægtede at leve under deres tyranni, men gjorde hun det, havde hun intet! Hun ville ikke kunne gå på skolen, da hun ikke havde råd til det. Hun ville heller ikke kunne bo for sig selv da hun ingen penge havde. Åh der var så mange tig.

Hun så på Dylan med et roligt smil. Hun fik dog kigget hen på uret, og bed sig i læben. Det var ikke tilladt at have drenge på værelserne på dette tidspunkt, og de ville begge nok blive straffet hvis det blev opdaget. Dog havde Milla ikke lyst til at Dylan skulle gå allerede. Det var første gang hun rigtig nakkede med en efter hun var kommet her. Hun sukkede dog lidt.
”jeg vil ikke smide dig ud…. Men jeg vil heller ikke have at du får ballade” sagde hun og gned sine hænder lidt mod hinanden ”Men du får ballade hvis du bliver opdaget i at være på en piges værelse på det her tidspunkt?” sagde hun og bed sig lidt i læben.

Pokkerste regler. Nogle gange ville hun ønske at hun kunne være en regelbryder… bare en enkelt gang. Desværre var det ikke noget der lå til hende…

//sorry for længden//
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Fre feb 03, 2017 8:46 pm

Han rettede sig op og så på uret, hun havde ret, jøsses hvordan var det allerede blevet så sent? Dylan havde slet ikke registret at tiden var gået, hvilket i sig selv var besynderligt for normalt sneglede den sig af sted. ”Jo det er nok rigtigt nok.” mukkede han, han syntes ikke at det var helt fair at den regel skulle påvirke dem som bare sad og snakkede, det var jo ikke fordi de gjorde noget forkert, de var jo bare ved at lære hinanden at kende, hvad var problemet i det? Han vidste godt at mennesket nogle gange lavede mærkelige regler, men selv om at han ikke ville indrømme det, kunne han godt se at lige netop denne her, nok var meget smart. Han kunne blive ved og ved hvis du bade om hans liste over de mest basarer regler eller love som han havde søgt på gennem tiden ”Vidste du at det i Oklahoma, er ulovligt at have et sovende æsel i dit badekar efter kl. 19?” Spurgte han helt ude af sammenhæng, det var ikke altid at han kunne nå at stoppe sine tanker før de kom ud. Han så op på hende da han opdagede hvad han havde sagt ”Sorry, nogle gane kommer mine tanker bare ud, det der filter som det er meningen skal stoppe dem, virker ikke altid” grinte han, mens han rejste sig.

Han vidste ikke om det var passende, men han boede jo ikke på skolen, han havde sin egen lille lejlighed ikke langt der fra, men hvad ville hun tænke hvis han inviterede hende der hen? *Jeg ved godt at vil ikke rigtigt har snakket sammen før i dag, men hvad siger du til at tage med mig hjem, nu, her efter mørkets frembrud?* det lød skørt selv inde i hans hoved, og det sagde ikke så lidt. ”Altså jeg bor ikke her på skolen, så nej jeg ville ikke få problemer, eller det ville undre mig meget hvis jeg gjorde” han kendte ikke til reglerne på skolens kollegium, han havde ingen ide om der var et udgangs forbud eller noget i den stil…

// Sorry at jeg ikke fik svaret lidt hurtigere, har haft travlt med skolen, så har slet ikke haft tid.
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Ons feb 08, 2017 1:45 am

hun måtte nok indrømme at udsigten til at Dylan skulle til at gå, og hun bare skulle sidde alene på værelset ikke var særlig rar. Hun ville gerne lære ham mere at kende... det kunne de selvfølgelig gøre på at andet tidspunkt. Men... det var bare så rart endeligt at have en at tale med! Og så kunne de tale om det meste.
Hun stod lidt i sine egne tanker, da hun hørte han noget spøjse udtalelse. Hun så først lidt overrasket på ham, og med et undrende blik. Men kunne dog ikke lade vær med at grine. Hun vidste at det ikke var pænt at grine af andre. Men der var virkelig noget over Dylan. Han kunne få hende til at grine med det samme. Nogle ville nok tænke mærkeligt om ham for BARE at sige sådan noget. Men Milla nød det ligefrem. Tænk hvilke indpust man normalt ikke fik fordi folk ikke ville sige det, fordi det lød dum eller ikke passede til situationen.
Hendes lyse latter stoppede lidt for at hun kunne svare ham, "nej det vidste jeg ikke.. haha... og det er helt okay!" trods hun prøvede var det bare som om at latteren ikke helt ville give slip.

Hun så på ham som han forklarede at han ikke boede på skolen. Hun smilede roligt "det må være dejligt at have sit eget" sagde hun med et smil. Hun bed sig dog lidt i læben. Det ville vel være upassende og underligt at spørge om hun måtte gå med ham? Det var jo allerede mørkt.. Og hun ville da nødig have at han tænkte hun var en eller anden tøjte der bare gik med en fyr hun næsten ikke kende hjem.
Hun skævede lidt mod ham. "når nu du bor for dig selv.... så har du vel næsten også et atelie?.... eller er det kun på skolen du maler?" Spurgte hun med et smil inden hun satte sig på sengen igen.
Hun kunne ikke rigtig beskrive det.. men hun følte lidt at Dylan var det mirakel hun havde haft brug for her på skolen! Trods de ikke kende hinanden videre. Så var han den første hun rigtig havde talt med, og for hende var det et mirakel at der var nogle der ville det, uden at det var fordi de ville udspørge hende om hendes familie.
Hun havde på fornemmelsen at hun endelig havde fundet sig en ven.
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tors feb 09, 2017 10:24 pm

Han smilte da hun begyndte at grine af ham, han vidste godt at hvad han havde sagt var en ”smule” malplaceret og han havde ikke noget imod at hun grinte, han kunne godt lide hendes latter. Hendes latter var smittende og han begyndte selv at grine, *Hey, hvis du ikke kan grine af dig selv, hvem kan du så grine af?* eller noget i den stil havde en klog mand en gang sagt. Han kunne godt lide når folk ikke tog ting alt for alvorligt, det var sundt at give slip en gang imellem, noget han ikke selv var alt for god til, hvis han skulle være helt ærlig. Sådan var det vel for mange, særligt i denne tid, ingen havde rigtigt tid til at slappe af og have det sjovt.
Det har jeg, ja, hele min lejlighed er fyldt med lærreder, brugte og nye i stort set alle størrelser” smilte han. Det var ikke en overdrivelse, til alle andre end kunstnere ville hans lejlighed nok ligne et krise område, og for at være helt ærlig ville det nok også se forholdsvist slemt ud til andre kunstnere. ”Det er en lille lejlighed, og det roder lidt, men hvis man kan se forbi rodet, kan man på en måde se ind i mit hoved” han træk på skulderne, han malede hvad han følte, hvad han tænkte og hvad han gerne ville sige, men ikke kunne formulere. Når han ikke kunne udtrykke sig på andre måder, vendte han sig normalt mod en blyant og en skitse blok for at vise hvad han mente i stedet for at prøve at forklare det. Hans lejlighed var hans fristed, og det var da sket før at han skulle slæbes ud efter at han havde låst sig selv inde i flere uger af gangen, kun med fastfood som næring, men det skete kun når han var helt opslugt af et projekt. ”Hvis du gerne vil, kunne jeg jo vise dig det på et eller andet tidspunkt, jeg her sjældent travlt, så du kan i princippet bare sige til” han kluklo lidt af sig selv, måske kunne han endda nå at ”rydde” lidt op, og med det mente han at han havde tænkt sig at skubbe så meget som muligt af rodet ind/ned i diverse skabe og skuffer og håbe på at hun ikke var en af dem der gennem gik andre menneskers skuffer og skabe, det virkede hun ikke som, hun virkede alt for sød og høflig, han kunne ikke forestille sig at hun ville snuse i andres private sager.
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tirs feb 14, 2017 10:37 pm

Det var rart at have en man kunne have det sjovt med. Og Dylan var VIRKELIG god til at få en til at have det sjovt. Normalt var hun ikke meget for at grine af andre, da hun mente det var u høfligt, og fordi hun vidste hvor ondt det gjorde når folk grinte af en. Men i dette tilfælde grinte Dylan heldigvis med. Og det var jo heller ikke en hånlig latter hun kom med, denne var nærmere en af dem man ikke kunne holde tilbage.

Et bredt smil formede sig på hendes læber da han sagde at det var hele hans lejlighed der var hans atelie."hvorfor overrasker det mig ikke?" sagde hun med et mildt smil. Det lyste jo næsten ud af ham at hele hans lejlighed ville være fyldt med tomme lærrede, fyldte lærrede, lærrede der skulle tørre, nogle der var færdige, og nogle der aldrig blev det. Hun så på ham med et næsten fisanerret blik, men prøvede dog at skjule det lidt. Han var virkelig noget for sig selv! På nogle punkter var han som en åben bog, og andre... der var hun ikke engang sukker på hun ville få noget ud af at spørge.
Men måske var det også bare fordi han havde levet så meget længere end hende... han havde set og oplevet ting som hun jo kun kunne læser om i bøgerne.. men han kunne huske dem, han kunne huske følelsen.

Hun så på ham med et stort smil, der næsten ikke kunne komme højere op da han tilbød at hun godt måtte komme og se hans malerier. "Virkelig?!... det vil jeg meget gerne!" Hun havde svært ved at få smilet til at falme igen, og hvorfor skulle hun egentlig også det? Han måtte da gerne vide at hun glædet sig til at se hans værker.
"jeg ville ønske det var mig der bare kunne fylde det hele med malerier... men det ville nok være sjovere at gøre det hvis jeg var lige så talentfuld som dig" grinte hun lidt. Og forstillede sig et øjeblik hvordan der ville se ud hvis hun fyldet dette lille rum med de mange talentløse billeder hun havde lavet gennem tiden. Nej... så var hun nok lidt bedre til det med musik.
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Ons feb 15, 2017 10:10 pm

Dylan havde gennem tiden lært at han ikke skulle tage livet og alt i det for seriøst, det ville ikke give ham andet en hovedpine i det lange løb, og hvis der var en ting som han virkelig ikke kunne klare, så var det at have ondt i hovedet… For det andet var han efterhånden blevet så ”gammel” at han ikke tog sig af det længere, alle dem der havde noget at sige var oftest dem der ikke vidste hvad de snakkede om. Det var nok også derfor at han ikke havde nogle problemer med at grine af sig selv, for han kunne jo godt se hvordan nogle af det ting han sagde eller gjorde måtte virke for en der ikke var over 400 år.

Han kunne godt lide Milla. Hun var nem, på den gode måde, nem at være omkring og at snakke med. Normalt var han ikke så glad for at snakke om sig selv, han var meget lukket omkring mange dele af sit liv, særligt hans fortid, men med Milla var det anderledes, han havde det som om at han kunne stole på hende, som om at han havde kendt hende i flere år, næsten flere århundreder.  Og det var langt fra alle han havde det sådan med, han var ikke typen der bare kunne stole på alt og alle.

Han blev glad, da hun sagde at hun gerne ville se hans arbejde, han var stolt af sine værker, og han kunne godt lide at vise dem frem, han kunne tale i time vis om hvert enkelt af hans billeder, til hvem en der gad at lytte. Men det var alligevel noget andet når det var en han anså for at være en ven, det betød bare mere… Han kunne ikke forklare det, men gik ud fra at sådan var det inden for mange fag, man kunne af gode grunde være meget mere ærlig og personlig når man snakkede med en ven end en kollega, eller i Dylans tilfælde, en anmelder eller en indehaver af en kunstudstilling. Nu ved jeg jo ikke om du synes at det er for sent, eller om du er træt. Men du er mere end velkommen til komme med mig nu, hvis du altså vil han var ikke sikker på om hun havde løst på nuværende tidspunkt, hun kunne jo være udmattet for alt han vidste og hvis hun så også skulle tideligt på i morgen, kunne han godt forstå hvis hun hellere ville smutte på hovedet i seng.
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Man feb 20, 2017 1:14 pm

Om det var fordi Dylan gjorde hende så rolig, eller hun bare ikke tænkte over at han var en fyr vidste hun ikke, men normalt ville hun nok ikke tage alene hjem til en fyr. Men Dylan var bare så behagelig at være sammen med! Man følte sig tryk, og samtidig så slappede man af. En virkelig dejlig følelse, når man normalt var meget anspændt i nærheden af andre.
Hun så dog lidt overrasket på ham da han spurgte om hun ville med nu. Hun skævede mod uret. Det var allerede ved at være sendt.. og hun burde faktisk sove. Og... så var det måske også lige våget nok at gå med en fyr hjem ved denne tid. Selvom den tanke hurtigt blev smidt ud af hovedet! Sådan en fyr var Dylan slet ikke. Han kunne ikke finde på at gøre hende noget! Aldrig! Nej hun kende ham ikke ret meget, men dette var hun sikker på. Han kom aldrig til at gøre hende fortræd, og hvis.... så i hvertfald ikke med vilje!

Hun bed sig en smule i læben som hun atter skævede med uret, men vende så bare et smilende ansigt mod ham "ja hvorfor ikke" sagde hun så med et størt smil. Hun rejste sig, og gik hen for at tage sin læderjakke på, og et halstørklæde. Det var jo ikke ligefrem varmt udenfor. Hun smilede til ham da hun havde fået sit overtøj på.
"jeg er klar" sagde hun med et smil inden hun begravede sine hænder i lommerne og fik fisket sin nøgle fram fra den ene.

//sorry for længden
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tirs feb 21, 2017 9:08 pm

Dylan sad med benene trukket op under sig, mens han ventede på at Milla skulle blive færdig, han var faktisk lidt overrasket over at hun havde sagt ja. Han tænkte ikke over hans evne, at han udstrålede en beroligende aura, det var meget sjældent at han overhovedet huskede at han havde ”evner,” da de fleste af dem var forsvundet med hans vinger, den skæbnesvangre dag for så mange år siden. 

Min lejlighed ligger i Gaia centrum, så der er et stykke vej” sagde han med et smil. Han håbede ikke at hun havde noget i mod en gåtur… De kunne godt tage metroen, men der var stadig et stykke vej, så hendes halstorklæde var nok en god ide. Selv fiskede han en jakke frem fra sin taske, den var nok lidt for tynd, og den var også lidt slidt, men han kunne godt lide den. Han brød sig ikke om store og klodsede vinter jakker, og så havde han heller ikke så nemt ved at fryse som almindelige mennesker. 

Han strakte benene ud over senge kanten og begyndte at tage sine sko på igen, nok var han en falden engel, men man havde ikke skoene på i en seng, og da slet ikke en andens som man kun lige havde mødt, det var simpelthen forkert.   

Han åbnede døren for hende ”Damerne først” sagde han og blinkede af hende. Gamle vaner var svære at slippe, ikke at han ville stoppe med at være en gentleman, men han var nødt til at stoppe med blinkerriet, det blev altid mærkeligt i længden…

//Det er helt okay, min blev heller ikke så lang, sorry
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Ons feb 22, 2017 1:06 am

Da rart hun var pakket godt ind, stod hun klar og så på ham. Hun smilede bare da han nævnte hvor hans lejlighed på. "Jeg har intet i mod at gå et stykke" sagde hun med et mildt smil. For hende var det at gå bare dejligt. Noget hun faktisk nød!
Dog fortrak hun at flyve, men det kunne være så anstrængende over længere afstande, plus hun kunne få dit tøj og sådan med sig. Og det ville også være ret underligt hvis hun valgte at forvandle sig til ugle og bare flyve fra Dylan. Så hendes egne to menneskelige ben blev det så.

Hun så han holde døren, og hørte hvad han sagde. Og et bredt smil formede sig efter hans blink med øjet. Han var nu noget for sig selv. "Man fik der ikke mange gentleman som dig nu om dage" grinte hun lidt, men en let drillende tone. Men dog mente hun det, det var de færreste
Mænd og fyre nu til dages der havde det mindste gentleman over sig! De troede gerne se havde, men det var ikke det samme når der var skumle bagtanker omkring det!

Mila fik låst døren efter dem, og stak med det samme hænderne i lommerne på læderjakken. Puha!... Ja måske skulle hun havde taget vinterjakke på.. men hun elskede den jer læderjakke!.
Han lod ham føre han, og gik og gemte øre sin næse de det tykke strikhalsrklæde. Hun skævede lidt til han en gang i mellem. Men sagde ikke noget. Hvad skulle hun sige?
Dog poppede der er spørgsmål op hos hende. "Har du egentlig nogle sinde udstillet nogle af dine værker?" Spurgte hun pludseligt og brød derved stilheden i den kølige nat.
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Fre feb 24, 2017 7:41 pm

Han var glad for at hun ikke havde noget imod at gå det lille stykke vej for at komme til hans lejlighed. Det var jo ikke fordi de skulle gå en maraton, men det var jo heller ikke det varmeste vejr udenfor så det kunne godt føles sådan. Han havde ingen bil, det havde aldrig været nødvendigt, før han startede på denne skole, men han havde ikke fået taget sig sammen til at få taget køreprøven, der ud over havde han heller ikke pengene til en bil, lige nu. Han vidste godt at hans veninde Monique ville give ham pengene uden at blinke hvis han spurgte, men han brød sig ikke om at låne penge af folk og da slet ikke dem som han holdte af.

Han sukkede let af hendes kommentar, det var sandt at de fleste mænd havde glemt hvad det ville sige at have ordenlige manere  ”Ja, det er lidt trist, hvis du spørger mig” Et af Dylans yndlings årtier var 1920’erne; folk havde ordenlige manere, men samtidigt  vidste de også hvordan man skulle more sig, se det var tider.

Hendes spørgsmål kom lidt bag på ham ”Øhhh, på en måde. Nogle af mine, hvad kan man kalde det? ”Tidligere” værker er udstillet rundt om i verden, men jeg er bange for at de alle bære titlen ”Af Ukendt Kunstner” sagde han med et trist smil. Nogle af de værker var helt tilbage fra renæssancen, det var jo ikke fordi han bare kunne gøre krav på dem, ikke uden at afsløre at han var udødelig, og det ville være lidt svært at forklare… ”Så teknisk set ja, men samtidigt nej, jeg har ikke rigtigt udstillet under eget navn, endnu” Han var i gang med at skabe en række billeder, der forhåbentligt kunne skaffe ham ind på et lokalt kunstgalleri og så videre der fra.
Vis brugerens profil
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    

Nyt bekendskab! - Dylan
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 3 af 3Gå til side : Previous  1, 2, 3