Athena Akademiet: Det bedste akademi for alt overnaturligt og alle mennesker fra hele Verden.

IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SøgSøg  Tilmeldte brugereTilmeldte brugere  GrupperGrupper  TilmeldTilmeld  LoginLogin  
Login
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Navigation

R E G L E R

F A C E C L A I M

J O B L I S T E N

F A G E N E

I N F O R M A T I O N

Latest topics
» Show me the world~ - Emnesøgning.
Ons nov 30, 2016 10:07 pm by Rowan

» Hello little miss - Rosallina (xxx)
Ons nov 30, 2016 8:22 pm by Rosallina

» My new roome - Caleb R. XXX.
Tirs nov 29, 2016 7:24 pm by Mark Malkovi

» And now let's see if you good enough ~ Drystan
Man nov 28, 2016 9:12 pm by Niklaus

» Redhawk - reklame
Man nov 28, 2016 7:49 am by Joy

» Tja. Det er hvad der sker
Fre nov 25, 2016 12:01 pm by Rex Codex

» You again! - Niklaus/Drystan (XXX)
Tirs nov 22, 2016 7:42 am by Aira

» I'm so glad too be back... or... not really.. - Lillianna
Søn nov 20, 2016 1:06 pm by Lilianna

» dette er spændende - Micheal
Lør nov 19, 2016 8:30 pm by Jess

Top posting users this month
Statistics
Der er i alt 122 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Nathand

Vores brugere har i alt skrevet 5639 indlæg in 344 subjects

Share | 

Nyt bekendskab! - Dylan

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
Gå til side : 1, 2, 3  Next
ForfatterBesked
Milla

Humør : for det meste glad
Fag : Musik, Kunst, Biologi, Drama og Historie
Antal indlæg : 115

IndlægEmne: Nyt bekendskab! - Dylan    Tirs dec 08, 2015 8:34 pm

T: 16:40
S: Biblioteket
O: Få mennesker, stille, massere af bøger og folk der laver lektier

Lektielæsning! Det var virkelig noget af det kedeligste.. Eller det var de jo egentlig ikke. Hun hadet det bare fordi folk gloede dump på en når man sad og fylde hele bordet med notes blogge, bøger, papire og flere bøger.
Hun gik lige nu og ledte efter en bog hun skulle bruge! Og for en ny pige var det ikke nemt at finde noget på det her bibliotek. Hun sukkede lidt for sig selv. Den Kakao hun havde hentet som stod på bordet sammen med alle hendes andre bøger og papir blev da kold når hun skulle rande rundt og lede efter den skide bog!
Endelig fandt hun da, og begav sig over til sine ting igen. Hun sad sad med bøger hele vejen rundt om sit hæfte, så hun kunne slå op i den rette når hun havde brug for det. Puha Historie kunne godt nok være svært!
Men det var jo også det der interesserede hende mest, ud over musikken selvfølgelig!
Hun sad bare og bladrede, skrev lidt, og bladrede lidt mere. En gang i mellem huskede hun at tage en tår af sin varme Kakao, der snart ikke var særlig varm mere. De folk der gik forbi hende så noget undrende ud over den der piger der sad med en lang ulden cardigan, og et stort halstørklæde som hun kun lige kunne vippe ned så hun kunne læse hvad der stod i bøgerne.. Hun var en frosendpind og det vidste hun godt.
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Dylan

Humør : Som den romerske kejser, Marcus Aurelius, engang sagde: "NEEJ! Jeg vil ikke ud af sengen!"
Fag : Psykologi og Kunst
Antal indlæg : 29

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tirs dec 08, 2015 10:05 pm

Dylan sjoskede ned af gangen mod biblioteket, han kunne ikke fordrage skole, hvordan det havde lykkedes Monique at overbevise ham om at starte på akademiet, var ham en gåde. Han åbnede døren til det store biblotek og blev mødt af lettelse *Endelig et sted hvor man kan hører sine egne tanker* tænkte han mens han baksede med at få skitseblokken op af tasken, det resulterede i at nogle af hans bøger og papier røg ud af tasken og ned på gulvet med et stort spektakel. Hans ører blev røde, og han kunne mærke hvordan alle sitrede på ham, han kunne ikke fordrage opmærksomhed, og da slet ikke når det var negativt. Hurtigt fik han samlet sine ting sammen og stoppet dem ned i tasken, hans noter fra psykologi blev måske lidt krøllede, men det var stadig bedre end at blive ned stirret af de andre elever. Hans øjne gled over bordene der var sat op til lektielæsning, der sad nogen ved allesammen, dog var der kun få der faktisk var fyldte, men han orkede ikke at skulle til at side sammen med nogle han ikke kendte i akavet stilhed, det var meget hyggeligere når man kendte nogen. Hans øjne faldte på en pige med halstørklæde der sad for sig selv, hendes bord var et af de mest fyldte, men det gjorde ikke noget. Hun var fra hans kunst klasse, hvilket betød at han kendte hende! Han skyndte sig over til hendes bord og smilede til hende da han spurgte "Det var Milla, ikke sandt? Må jeg sidde her?"
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tirs dec 08, 2015 10:20 pm

Milla sad for meget i sine egne tanker til at gide og kigge op da der lød et spaetakel med nogle bøger og sådan der blev tabt *kan folk nu ikke engang være stille her inde?* tænkte hun for sig selv, som hun fortsatte med at straffe sin blyant med spidseren fordi hun skrev så meget at den hele tiden blev flad og ikke til at skrive ordenligt med.
Hun sad blot og mumlede lidt for sig selv mellem sine bøger og papir da hun hørte en stemme der sagde hendes navn. Åh nej! var det nu en af de der fjolser der ville drille hende med hendes familie. Hun løftede blikket op, og til hendes glæde var det langt fra en af dem. Ham her så da ganske almindelig ud. Hmm hun kende ham da! De havde kunst sammen. Hun smilede bare til ham "jo.. og du... du hedder Dylan ikke?" spurgte hun mens hun så eftertænksomt på ham. Det ville være ret pinlig hvis det ikke var ham. Hun nikkede til om han måtte sidder der "ja gerne!... nu skal jeg pakke mig lidt sammen" grinte hun lidt og flyttede nogle af hendes papir, hun fylde helt over på den anden side af bordet, plus en plads eller 2 ved siden af sig.
Hun smilede lidt da hun kom til at tænke på larmen tidligere "det skulle vel aldrig have været dig der smed alle dine bøger ud over gulvet lige før" drillede hun lidt.
Vis brugerens profil
Dylan

Humør : Som den romerske kejser, Marcus Aurelius, engang sagde: "NEEJ! Jeg vil ikke ud af sengen!"

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Ons dec 09, 2015 8:32 am

Han nikkede "Ja, det er mit navn" han satte sig ned overfor hende, hans smil falmede dog lidt da hun spurgte om det var ham der have tabt alle sine ting og han kunne mærke hvordan blodet vendte tilbage til hans kinder og ører. "Desværre, jo det var mig" mumlede han og lagde sin skitseblok fra sig på bordet mens han ledte efter sine blyanter. Han skulle stadig vende sig til at være sammen med folk han ikke kendte specielt godt (eller folk han overhovedet ikke kendte), det gjorde ham lettere nervøs og derfor var han over en kort periode blevet utroligt klodset, det var som om hver gang han samlede noget op, flygtede det fra ham "Jeg ved ikke hvad der sker, lige fortiden er jeg bare unaturligt klodset" han trak på skulderne og lo dæmpet.
Han fik endelig hevet penalhuset op af tasken, det havde været sværere at finde end normalt, det havde muligvis noget at gøre med alle de papirer han havde stoppet tilfældigt ned i tasken. "Hvad er det enligt du sidder og læser?" spurgte han nysgerrigt, hvis det var et fag der interesserede ham, kunne han måske hjælpe. Hvis hun da havde brug for det, selvom hun fyldte bordet med, hvad der lignede tilfældige, bøger og noter så hun nu alligevel ud til at have styr på hvad hun lavede. Hans blyant svævede over skitseblokken, han havde ingen ideer, så han havde bestemt sig for at bruge tiden til at lære hende at kende.    
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Ons dec 09, 2015 8:47 am

Milla mptte indrømme at hun godt havde tegney med at det var Dylan der havde larmet sådan, hun havde godt lagt mætke til i kunst timerne at han var en smule klosset, men hvaf pokker. Hun smilede bare til ham "haha bare rolig jeg kan tryste dig med at jeg lige har fået det ultimative dræberblik fra bibliotikaren fordi jeg tabte hele stakken med de her bæger" grinte hun lidt. Det kunne ske for hvem som helst!
Hun lagde godt mærke til hvordan han fumlede med sine ting, og hvordan hans taske var proppet med krøllede papier og noter.
Hun små grinte bare lidt til ham da han sagde at han vaf unaturligt klosert for tiden. Hun havde aldrig rigtig talt med Dylan, men hun brød sig mere og mere om ham. Han var ikje en af de ddr sprotsdidioter der skulle fortælle hele verden hvor fantastisk han var! Tvært imod!

Hun så ned i sine egne bøger og papire da han spurgte hvad  hun læste. "Historie.. Jeg er ved at skrive om rokorko tiden.. Den er lidt forvirrende" grinte hun. Hun lagde sin albue mod bordet, og hvilede hovedet på sin hånd "vidste du forrasten at i Rokoko tiden skulle alting væte stort og overdådigt, men i dag, hvis du går i en blomsterbutik og bestiller en rokorko buket, så er den meget lav og kompakt?" grinte hun lidt.
Milla var vild med sådan nogle lidt sjove faks.
Hun lænede sig lidt tilbage i stolen, og strakte sig. Hun så mod ham og hans tomme blok "hvad med dig?"sagde hun med et smil.
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Ons dec 09, 2015 6:55 pm

Dylan lo let af hendes bemærkning om kopperne, han overvejede at hente sig en kop kaffe, men det kunne han gøre senere. Han skar ansigt da hun sagde historie, han brød sig bestemt ikke om fortiden og derfor var historie ikke på listen over fag han studerede, det havde ikke engang været oppe til overvejelse. Han kendte godt til tidsalderen, men han blandede det altid sammen med noget andet, så han ville hellere holde sin mund, frem for at være skyld i at hun skrev noget vrøvl. Da hun begyndte at tale om blomster, og hvordan de var præcis det modsatte af hvad deres navn betød, lavede et ansigt der indikerede at han ikke anede noget om det. Han så ned på den tomme tegneblok og trak på skulderne "Det er jo lige det, jeg aner ikke hvad jeg skal tegne. Det var en af grundene til at jeg kom her, udover at der ikke er andre steder hvor man kan tænke. Jeg overvejer at finde en af de der bøger med berømte malere, og få inspiration fra" Det var noget af en mundfuld han havde fået sagt og han måtte tage en dyb indånding for at få pusten tilbage, det skete tit når han talte om kunst, fordi det betød så meget for ham. Hans lejlighed var fyldt til randen med billeder, skulpturer og malerier, hvoraf det meste var lavet af ham selv. Han kikkede rundt, han havde netop indset at han ikke anede om der var en afdeling med fokus på malere gennem tiden, eller hvad det nu hed. Han anede faktisk ikke hvor noget som helst var på biblioteket, han havde kun været der en eller to gange siden han startede. "Men hvor jeg finder sådan en bog, aner jeg ikke" mumlede han og vendte blikket tilbage til Milla.   
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Ons dec 09, 2015 7:30 pm

Milla vidste godt at for mange var historie det tørrese og kedeligste fag ever. Men hun havde bare altid intrasseret sig meget for det.
Hun smilede derfor bare over hans ansigtsudtryk. "haha ja det er lidt et tørt fag hvis man ikke kan lide det" grinte hun lidt.
Hun lagde blyanten fra sig et øjeblik for at slappe lidt af. Hun havde skrevet løs i lang tid og det føltes næsten som om hendes øjne var blevet tørre. Hun så på ham da han begynde at fortælle. Hun kunne ikke helt lade vær med at smile lidt over hvordan han jappede der ud af ind til han næsten ikke kunne få luft. Det måtte virkelig være noget han gik op i. Hun lagde hovedet en smule på skrå mens hun lyttede.
Hun måtte give ham ret i at det var det sted der var bedst at tænke, netop fordi der stort set altid var stille her inde. Med mindre der selvfølgelig var den der valgte at kaste rundt med bøgerne!
"Jeg går også altid her ned når jeg har brug for at fordybe mig!.. selv på mit værelse er der ikke ro nok fordi folk løber frem og tilbage på gangene... og så selvfølgelig fordi min Roomie stort set altid har "gister" " muggede hun lidt. Hun var en af de heldige der var endt på et dele værelse og hendes Roomie var glad for herre besøg.

Hun lagde mærke til at han sad og kiggede lidt rundt, og smilede da han så sagde at han ikke vidste hvor han fandt sådan en bog. Hun smilede bare lidt af ham. Hun var også selv meget ny, men lige den ting vidste hun dog. Hun pegede mod den bagerste del af biblioteket "der er en afdeling nede i den ende, lige efter håndarbejde børgerne... der er lidt at vælge mellem, men det er desværre ikke det store udvalg de har her" sagde hun med et smil. Og drak det sidste af sin kakao, der var blevet kold. Hun grublede lidt over om hun skulle have mere, ja det kunne hun lige så godt. Hun frøs, og skulle sidde her længe endnu. Hun så op på ham "jeg vil lige gå op og fylde min kop!.. skal du have noget med?" spurgte hun med et smil
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Ons dec 09, 2015 9:55 pm

Dylan satte sig tilbage i stolen, "Hvis du gider tage en kaffe med, ville det være fantastisk!" svarede han og gned sine tændinger "Jeg vil smutte ned og se om jeg kan finde sådan en mirakel bog" Sagde han og rejste sig dovent fra stolen og begyndte at gå i den retning hun havde udpeget til ham. *Der er godt mange bøger her* han havde det med at lade sine tanker løbe frit omkring når han gik, og det var ingen udtagelse når han var på biblioteket. "kunst, knust, kunst" mumlede han for sig selv og lod fingeren løbe hen over bøgernes rykke, ved første øjekast var der ikke noget særligt, men efter nogle minutter havde han fundet den perfekte bog: Malere og deres mesterværker gennem tiden. Han vendte triumferne tilbage til bordet og satte sig ned med et stort smil på læben.

Han slog op og bladrede energisk gennem bogen, den var perfekt, det var lige hvad han havde brug for, for at få kreativiteten til at flyde. Et billede mindede ham om en aften tilbage i Marokko for mange år siden, og et nyt billede af en speciel person og sted formede sig i hans tanker, og da blyanten ramte papiret var der ingen tvivl i hans sind, det var det billede han havde prøvet at male i flere uger, men det var først nu det begyndte at se rigtigt ud. Han kunne ikke skjule glæden på sit ansigt, det var skønt at han kunne tegne igen efter alt den tid med en form for blokering. *Jeg skal huske på at takke Milla for at hjælpe mig med at finde bogen* tænkte han mens hans blyant dansede over papiret. 
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Ons dec 09, 2015 10:11 pm

Milla smilede og kom med et nik da han bad om kaffe. Hun gik mod cafeteriet for at hente noget at drikke til ham *underligt jeg aldrig rigtig har lagt mærke til ham i timerne* tænkte hun lidt for sig selv. Ikke fordi at det var så underlidt! Hun lagde ikke mærke til ret mange og holde sig mest for sig selv. Det var en del af hendes person. Der var sket for meget i hendes liv til at hun turde stole på nogle! Og egentlig var Dylan ingen undtagelse, jo han var en sød fyr, og behagelig at være i nærheden af, men stole på ham, det regnede hun ikke med at hun kunne.

Hun kom tilbage til Biblioteket efter lidt tid, og bemærkede at Dylan havde fundet en bog, og pludselig var han i fuld gang med at forvandle det hvide Papir til det smukkeste værk. Hun sagde ikke noget, og satte blot kaffen ved siden af ham, men i afstand så han umuligt ville kunne vælte det ned i sin tegning. Hun satte sig på sin stol mens hun holde blikket på det han lavede. Det eneste tidspunkt hun så væk fra det var når hun så på selve Dylan. Hun lagde hovedet lidt på skrå og betragtede ham som han tegnede. *Han må virkelig brænde for det* tænkte hun for sig selv. Hun glemte alt om sin opgave! Det var faktisk virkelig beroligende og inspirerende at se ham tegne! Hun kunne også godt lide det, men mere på hygge plan. Men Dylan her! Han havde så meget pation og lidenskab i sine øjne når han tegnede.
Hun kunne ikke helt lad vær med at smile. Tænk at nogle kunne brænde så meget for noget? Hun havde taget sit ene ben op på stolens sæde, og sad med sin kakao kop mellem hænderne. Hun sagde intet til ham. Hun skulle nødig forstyrre ham.
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tors dec 10, 2015 10:53 pm

Hvor længe han sad sådan, vidste han ikke, alt han vidste var at da han endelig så op sad Milla igen på stolen overfor ham. Han smilede undskyldende "Hov, det var ikke for at være uhøflig, det er jeg ked af" Han så kar kaffen stod lid væk fra ham, eller lidt langt væk kunne man vel sige. Han strakte sig over mod den i en letter akavet bevægelse, han tog en stor slurk uden virkelig at tænke over om den var for varm eller ej "Tak, det havde jeg brug for" grinede han og satte koppen fra sig, lidt tættere på end hun havde gjort.

Han ville holde en pause fra at tegne, det kunne være farligt at arbejde for meget med det samme værk i en længere periode; man risikerede at blive træt af det, og det ville han ikke risikere det. "Hvordan går det med din opgave?" spurgte han mens pegede over på hendes utal af bøger, eller det var han i færd med, han nåede dog ikke at færdigøre sætningen. Hans mave rumlede højlydt og afbrød ham "Noget siger mig at det er ved at være tid til aftensmad" mumlede han og lagde hånden på maven "Hvad siger du til at vi bestiller en pizza eller noget i den stil, vent må man overhovedet spise på biblioteket?" han talte hurtigt, måske fordi han var sulten eller måske fordi han var træt, han kunne ikke helt sætte en finger på det, og han var temmelig sikker på at han ikke gav mening. *Vent, kan hun over hovedet lide pizza? Det kan alle da, eller det tror jeg da. Dylan? Ja? Hold mund* han vidste godt at nå ens egne tanker bad dig om at lukke munden, var det en god ide at lytte.   
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tors dec 10, 2015 11:06 pm

Hun så faktisk lidt overrasket på ham da han endelig kiggede op, og smilede lidt da han undskylde "det skal du slet ikke undskylde!.. jeg kunne jo bare have sagt noget... men du så meget optaget ud, og jeg ville ikke forstyre dig" sagde hun med et smil, og tog en tår mere af sin kakao. Hun lagde hovedet lidt på skrå og så på ham "du er meget inspirerende at se på når du tegner!" sagde hun med et sødt smil. Hun havde aldrig set en være så opslugt af noget at lugten af kaffe, og en der sad og gloede på en, ikke ville fange ens opmærksomhed.

Hun smilede lidt da han spurgte til hendes opgave tjo.. er gået lidt i st...." hun stoppede hvad hun var ved at sige da hun hørte den høje rumlen der kom fra hans mave. Og hun kunne ikke lade vær med at komme med et lille grin, som hun dog valgte at skjule i halstørklædet. Han var virkelig noget for sig selv. Men selvfølgelig rumlen i maven var jo ikke noget man selv var herre over.
Hun lagde hovedet en smule på skrå da han nævnte om de skulle bestille en Pizza. Hun grinede dog lidt da han spurgte om man overhoved måtte spise på biblioteket. Hun smilede bare "egentlig ikke, men bibliotekaren er gået hjem for i dag, og selv hvis hun kommer plejer hun aldrig at brokke sig over det når jeg har tage mad med her op" sagde hun med et smil. Hun lagde sine bøger lidt til side "men en Pizza lyder godt! Lad os det" kom det smilende fra hende mens hun strakte sig lidt.
Hun kunne ikke lade være med at more sig lidt over hvordan han snakkede løs. Han virkede ligefrem nervøs. "vil du bestille? så smutter jeg ned efter nogle sodavander til os" sagde hun og smilede mens hun rejste sig. Hun så ned på hans tegning forrasten!.. den er allerede virkelig smuk!" sagde hun mens hun gik mod kantinen for at købe dem noget at drikke.
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Lør dec 12, 2015 5:43 pm

Dylan smilede "Det skal jeg nok" svarede han. Og begyndte at fiske sin telefon frem fra lommen. Han rødmede da hun kalte hans værk for smukt, han var ikke vant til at andre end Monique så ham arbejde eller kommenterede på hans værker før de var færdige. "Tak" mumlede han, med røde ører, han var næsten sikker på at hans ører gjorde det med vilje, så mange gange de var blevet røde på én aften, det var ikke normalt, selv ikke for ham. Det var først efter hun var gået at han opdagede at han ikke anede hvad hun ville have, det var jo et problem. *Hvad skal jeg vælge? Jeg aner ikke hvad hun kan li...* Han overvejede det en smule, men tænkte at han bare kunne bede pizzariet om at give dem deres mest solgte pizza, så var det jo ikke hans skyld hvis hun ikke kunne lide den, så det var det han gjorde. Han sad i sine egne tanker mens han ventede, han så på sit værk, det var både fantastik men også hårdt at se på. De to personer der dansede i miden af billedet var ved at tage form, hun var næsten færdig, men han var knap nok begyndt på hendes danse partner, det gjorde ondt at tænke tilbage, men det var på tide at han så det i øjnene, ligesom hun havde gjort: Adrian kom ikke tilbage.

Han skiftede side, det gjorde ham underlig til mode at tænke på Adrian, de havde været bedste venner, de havde endda kæmpet om den samme pige, Dylan var stadig sikker på at Adrian kun vandt fordi han var en prins... Han rystede tanken af sig og begyndte på sin tak til Milla, om hun ville kunne lide den var jo så noget han ikke vidste, men han kunne i det mindste prøve. De havde sagt at pizzaen ville være klar efter 30 minutter "Jeg må nok hellere sætte en alarm til, ellers glemmer jeg det bare" mumlede han for sig selv, det var meningen at han skulle gå ned og hente den når budet ankom. 
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Søn dec 13, 2015 3:14 am

Hun kende virkelig ingen der kunne rødme så meget inden for så kort tid! Men det var nu ikke noget hun kommenterede! Det var nok pinligt nok i forvejen at rødme. Hun gik lidt i sine egne tanker på vej ned mod cafeteriet, nynede en af sine egne sangen, mens hun gik med hænderne i lommerne på den lange uldne cardigan.
Da hun kom ned til Cafeteriet, kom hun i tanke om at hun slet ikke havde slugt hvad han ville have. Der var jo 5 forskellige sodavander, vand og juice. Hun stod lidt og grublede, og valgte så at tage en af hver for en sikkerheds skyld. Hun tænkte sig godt nok ikke så meget om, for det var virkelig noget bøvl at skulle gå med hele vejen ned til biblioteket. Men det var der ikke så meget at gøre ved! Hun smilede en smule for dig selv. Det var rart at tale med nogle for en gang skyld. Smilet forsvandt dog en smule som hun begynde at tænke over, at dette var første gang siden hun startede på skolen, at hun spiste med andre end sig selv.. selv når hun sad i storsalen var det alene. Hun forstod ikke hvorfor hendes forældres mulige fejl skulle gå ud over hende. Hvorfor skulle hun betale prisen for hendes mors fejltrin? Det var jo ikke bare her, men også der hjemme! Hun vidste at hendes far ikke brød sig om hende, hun kunne se det i hans øjne. Hun kunne mærke at kinderne varme, og at hendes øjne blev fugtige. Hun gjorde dog alt for at køle ned, for hun kunne ikke ligefrem tørre tårene når hun havde favnen fuld af drikkelse! Og Dylan skulle ikke se hendes tåre!

Efter noget tid, kom hun tilbage til Biblioteket. Og grinte lidt da hun satte de masse drikke vare på bordet "ja jeg vidste ikke helt hvad du kunne lide, så jeg tog bare en af hver" erkende hun, og satte sig på sin stol igen.
Hun kiggede lidt gennem sine papire. Hun havde fået en tanke mens hun gik, hun lige skulle have skrevet ned. Hun så op på ham. "skal der egentlig noget særligt til for at inspirere dig?" spurgte hun pludseligt.
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Ons dec 16, 2015 7:31 pm

Dylan så op med et smil da hun kom tilbage til biblioteket, han så at hendes øjne var lettere røde, men besluttede sig for ikke at nævne det, han ville ikke snage. Han trak på skulderne da hun sagde at hun ikke vidste hvad han kunne lide, de havde jo også lige mødt hinanden. Eller det var måske lidt tid siden, men de havde aldrig rigtigt snakket sammen, ikke af hvad han kunne huske ihvertfald. Han kastede et hurtigt blik ned på skitsebloggen, og ånde stille, men lettet op; man kunne ikke se hvem det var endnu. Han tog en Fanta "Det går nok, jeg er ikke så kredsen, men vi er begge lige gode om det. Jeg vidste ikke hvilken pizza du ville have, så jeg bad bare om deres mest populære" 

Da hun spurgte om der skulle noget særligt til for at inspirere ham, måtte han tænke lidt over sit svar, hvilket ikke lignede ham særligt meget, normalt svarede han bare hvad han tænkte. "Både ja og nej, det kommer an på hvad der sker i mit liv og hvad jeg gerne vil. Nogen gange kan det være de mindste ting, en dråbe regn i en vandpyt eller noget i den stil. Men andre gange, som denne gang, kræver det mere. Jeg har haft det her billede i mit hovede i flere uger, men det er først nu det vil ud. Når den slags sker, lukker jeg ned, jeg kan ikke male, tegne, forme eller noget som helst der har med kunst eller kreativitet at gøre, alt sammen fordi jeg bliver så frustreret over at jeg sidder med en ide der ikke vil ud" Hans svar var om hyggeligt og hvert et ord var valgt med omhug, intet i hans liv var mere vigtigt end kunst, så selv når han talte skinnede hans passion for det igennem. Kunst var tidløs, og som en der selv var gammel havde det været den perfekte hobby, flere af hans ældre værker, fra før han holdte en pause, var udstillet rundt om i verden, men altid under et andet navn, nogle museer skrev endda at kunsteren var ukendt, når de udstillede et af hans virkelig gamle værker, for det meste nå det var de værker der var lavet til Adrian. Dem havde hverken hun eller Dylan have med sig da han døde...
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Ons dec 16, 2015 8:06 pm

Milla smilede bare lidt over at han sagde at han heller ikke havde vidst hvad hun kunne lide. Og derfor havde bestilt deres mest solgte! Hun smilede bare "så kan den nok heller ikke være helt dårlig" grinte hun bare
Hun tog selv en Cola, og lyttede så til hvad han fortalte. Hun kunne slet ikke lade vær med at smile mens han fortalte. Hun havde aldrig mødt et menneske der kunne lyse så meget op når vedkommende talte om det de brænde for! Og man kunne VIRKELIG se at han brænde for det.
Hun kunne jo ikke helt sige at hun havde det på samme måde! Hun elskede kunst, og kunne også godt lide at skabe en. Men hun var ikke videre god til det. Hun var bedre til at bruge sin stemme.
Sang og musik var det hun brænde for. Men hun kunne underligt nok ikke lade vær med at nyde at lytte til og se på Dylan når han talte om det, eller når han tegnede for den slags skyld..

Hun lagde bare hovedet på skrå med et smil. "Jeg kan da kun håbe på at jeg stråler lige så meget som dig når jeg taler om det jeg brænder for" grinte hun lidt.
Hun elskede musik, og at lave det. Og hun havde også lavet en del, men hun var ikke blevet til noget endnu. Desværre... men det kunne hun nok takke sine forældre for
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tors dec 17, 2015 10:20 pm

Han smilede af hendes kommentar ”Nej det er vel rigtig nok” svarede han og så på hende, dér fangede et glimt af noget helt særligt i hendes ansigt, han vidste ikke hvad det var hun havde haft i hovedet, men det havde givet hende et helt særligt udtryk, et udtryk han ikke kunne lade være med at bruge, nu håbede han bare at han kunne få det ned på papiret, det med glimtet i hendes øje kunne godt gå hen og blive besværligt. Hurtigt satte han blyanten på papiret og begyndte på ansigtet, men da han så op igen virkede hun helt, helt trist for at sige det lige ud.

”Hvorfor så lang i ansigtet?” spurgte han, det der med at spørge ’hvad er der galt’ lød bare så forfærdeligt normalt i hans øre, og det var rent ud sagt ikke noget han brød sig om at sige, desuden hvis han kunne få hende til at smile ved at bruge sjove erstatninger for kedelige almindelige ord, hvorfor så ikke give det et forsøg? Man sagde jo at latter var den bedste medicin, hvilket var totalt fup! Det havde i hvert fald ikke hjulpet meget på den sorte død i middelalderen… * Hvad sker der for mine tanker i dag? Man skulle tor at jeg havde spist et internet link til en side med ubrugelig viden, eller noget i den stil.* tænkte han og skubbede det så hurtigt væk igen så han kunne fokusere 100% på Milla
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tors dec 17, 2015 10:40 pm

Milla lagde godt mærke til at han pludselig begynde at tegne. Hmm gad vide om han pludselig havde fået en ide?
Hun blev dog lidt forbavset da han pludselig spurgte hvorfor hun var så lang i ansigtet. Sikke en måde at spørge på! Men hun forstod nu hvad han mente, og kunne ikke helt lade vær med at smile af ham. Hun trak på skuldrene "jeg bliver altid i dårligt humør når jeg tænker på min familie..." sagde hun blot som om det var normalt.
Men det gik dog hurtigt op for hende hvad hun lige havde sagt. *dit fjols! Sådan noget sidder man da ikke og fortæller en man ikke kender!* Hun brød sig ikke om at tale om sin familie, og hun talte aldrig med nogle om den. Så... hvorfor havde hun lige fortalt det til Dylan? Hun så lidt ned i sine papir.

Hun tog en tår af sin Cola. Det var næsten som om hun blev helt tør i halsen. *tag dig nu sammen Milla!* Hun så lidt hen mod ham. Hvorfor var hun så afslappet omkring Dylan? Normalt ville hun bare sidde med hovedet nede i bogen uden at sige en lyd. Måske var det fordi Dylan ikke var som alle de andre fyre på skolen. De der sport idioter der kun tænkte på sig selv, eller på pigers bagdele. Men Dylan virkede nu slet ikke som den type! Tvært imod.
Hun lagde hovedet lidt på skrå, og kunne ikke lade vær med at smile. Sikke et held at han var gået ind på biblioteket netop i dag.. ellers havde hun siddet her alene! Hun have nok nået mere på sin opgave, men på den anden side! Dette var da langt bedre. Hun så lidt på sin mobil der lå på bordet for at se klokken. "gad vide hvonår pizzaen er her" sagde hun roligt
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Lør dec 19, 2015 11:30 am

Han blev lidt overrasket over hendes svar, men det var jo rimeligt normalt at kostskole elever at have et anstrengt forhold til sine forældre, da det jo normalt va dem der havde anbragt deres børn på skolen. Men det var som om at der var noget mere, noget der stak dybere. Den lille del af skytsenglen der stadig sad i ham, den del der forhindrede at han blev som andre faldneengle; kold og ondskabsfuld, havde lyst til at få hende til at tale om det, så hun kunne få det ud, men Dylan selv vidste at det ikke var alt man ville tale om, og da slet ikke med en man lige havde mødt. "Hvis du har brug for det, så har jeg fået af vide at jeg er god til at lytte til at folk taler om deres problemer" Sagde han blidt. Han havde ikke tal på hvor mange gange han havde siddet og lyttet på Monique der enten beklagede sig eller græd sine øjne ud af hovet, ikke én gang havde han haft noget imod at side og lytte, eller give en skulder at græde på, det faldt ham ganske enkelt naturligt. 

Han vidste at hans skytsengel aura stadig skinnede igennem, men hvorfor vidste han ikke. Han var en falden, en fiasko, han havde fejlet og som bevis havde han fået taget sine vineger. Da han fejlede, da han ikke kunne beskytte Adrian, var han synet hen, han havde ikke længere været værdig til englestatus, han forstod godt at de havde fjernet hans vinger, han fortjente dem ikke. *Jeg ville bare ønske at min ryg ikke skulle være så forbandet øm hele tiden!* tænkte han og lænede sig tilbage i stolen. Da hans ryg kom i kontakt med ryglænet på stolen skar han ansigt, han havde ramt et dårligt sted. Hans telefon begyndte at lyse og bibbe "Nu brudte pizzaen være her, jeg skal nok gå ned og hente den" Han lukkede skitseblokken sammen og lagde den på bordet før han rejste sig og forlod biblioteket   
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Lør dec 19, 2015 2:34 pm

Hun kunne ikke helt lade vær med at komme med et lille smil over det han sagde. "det kommer underligt nok ikke bag på mig!... Men tak" sagde hun mens hun nulrede lidt med etikeden på flasken. Det var virkelig svært at forklare, men hun følte faktisk at hun sagtens ville kunne fortælle Dylan om det, uden at føle sig forkert, eller være bange for at hele skolen ville få det af vide.
Men alligevel! Det var lidt underligt at skulle fortælle en man lige havde mødt, om det.
Milla lagde godt mærke til den Grimasse han lavede, men måske var det bare af at side stille på en stol så længe. Hun kunne godt selv ende med at blive lidt stiv i ryggen af det.

Da de lod til at Pizzaen var her, og Dylan ville gå ned efter den, nikkede hun blot. Hun var også ved at være rigtig sulten nu! Hun pakkede sine papir og bøger lidt sammen så hun ikke ende med at spilde på nogle af dem.
Hun så lidt efter ham da han gik ned efter Pizzaen, og lænede sig så tilbage i stolen. Hun havde allerede fortalt ham så meget som at hun blev trist bare af at tænke på sin familie. Han ville måske gerne vide mere. *selvfølgelig vil han ikke det!* Han interesserede sig da ikke for en eller anden tøs familie forhold. Hun fiskede et billede op af sin pung. Et suk undslap hendes læber, Hvorfor var hun så anderledes? Der var ingen af hendes søskende der så ud som hende, og der var heller ingen der var som hende.
Alle hendes ældre søskende arbejdede inden om noget vigtigt, eller var ved at læse til det. Selv hendes lillebror på 13 vidste hvad han ville...
Men det gjorde Milla jo også!.. det var bare ikke hvad hendes forældre syntes var det rigtige! Og selvom hun prøvede at fortælle sig selv at deres accept ikke var vigtig.. så var det som om det var det vigtigste af det hele.. selvom hun vidste hun aldrig ville få den! Slet ikke fra hendes far!..
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Søn dec 20, 2015 8:46 pm

Han gik ned af gangen i et rask tempo, for han var virkelig sulten og tanken om pizza fik ham kun til at bevæge sig hurtigere. Da han endelig nåede fordøren stod budet der med den bekendte firkantede kasse. Han betalte, takkede og gik tilbage mod biblioteket, denne gang lidt langsommere, han ville helst ikke gentage eftermiddagens succes... Han åbnede forsigtigt døren med ryggen og bevægede sig over til bordet hvor Milla sad, og fik et ondt blik af bibliotekaren med på vejen *Hmm, måske man skulle give hende et stykke, det ville måske fjerne det der "Jeg gad godt putte dig i en flad æske" blik. Gad vide om hun bare hader unge?* Milla sad med et billede og så ud til at være langt væk i sine egne tanker, Dylan undrede sig kort over hvad hun tænkte på, han var meget nysgerrig af natur. Han satte æsken fra sig på bordet og sagde med et stort smil "Så er der serveret!" med den bedste italienske accent han kunne, hvilket ikke var hel dårlig, han var jo lige flyttet der fra og han talte flydende italiensk.

"Nu er det ikke for at være uhøflig eller sådan noget, men hvad er det du sidder med, du virker pludselig så trist" Han kunne nu bedre lide hende med et stort smil i ansigtet, men han vidste jo godt at der altid var en modstander til den glade sidde, en modstander han kendte alt for godt. Han ville for alt i verden ikke snage, han var blevet opdraget til aldrig at spørge ind til en ung kvindes privatliv, men det var jo kun fordi han var så gammel som han var. Hvis hun ikke ville tale om det ville han ikke bringe det op igen, men lade det ligge og dreje samtalen ind på et mere lystigt emne. Men hvis hun gerne ville tale om det ville han lytte, lige så længe som hun havde brug for. Valget var helt op til hende.     
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Søn dec 20, 2015 9:22 pm

Milla blev næsten forskrækket da Dylan kom igen, og satte æsken foran ham. Hun grinte lidt af hans Accent, hvilken var overraskende god. Hun rystede bare lidt på hovedet over ham. Hun så dog lidt mere overrasket på ham da han spurgte ind til billedet. Hun kastede kort et blik ned på det, næste som om hun selv lige skulle sikre sig hvad det egentlig var.
Hun bed sig en smule eftertænksomt i underlæben, men sukkede så en smule opgivende. Hun vende det og rakte ham det "Det er såmænd et familie foto.. af mig og mine søskende og mine forældre..." sagde hun roligt mens hun åbnede æsken med Pizza. *mmhh den ser god ud*

På billedet var der 2 voksne, og så 5 børn, og det var tydeligt at Milla var den mellemste. Men det der nok skilte sig mest ud, var at begge hende forældre var lyshåret. Ligsom alle de andre søskende. Alle undtagen Milla der havde kulsort hår, og var mørkere i huden, og den eneste uden blå øjne.
Milla tog et stykke pizza og så lidt på Dylan "Du lader ikke til at kende rygtet om min familie.. og mig" Hun så lidt ned "jeg har aldrig fortalt det til nogle..... Rygterne siger at begge mine forældre har elskere og elskerinder... og så siger rygtet at for ca. 22 år siden blev min mor gravid med en af sine elskere.. og at der derfor er et af børnene der er.... UEGTE" Milla tog en bid af Pizzaen. Den smagte faktisk helt fint. Hun så lidt op på ham "Det værste er nu ikke rygterne... det værste er syntes af ens far er kigger på en... og du kan tydeligt se at han ikke kan udstå synet af en... Det var derfor han fik mig sendt væk.... jeg har gået på kors skoler og efterskoler så længe jeg kan huske" sagde hun og lænede sig tilbage. Hun kunne mærke at hendes øjne blev blanke.

Hun så dog op på ham med et påklistret smil Men hvad pokker?... vi har vel alle noget der føles som om de er ved at slå os ihjel indefra" sagde hun bare med noget der skulle ligne et tappert smil.
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tirs dec 22, 2015 4:01 pm

Han så på billedet, han kunne godt kende hende, hun havde godt nok mange søskende, altså for dagenes standart. "Nu er jeg ikke psykolog eller noget, men det lyder som om at din far er lige så meget "skyldig" som din mor, og det er ikke fair at lade det gå udover dig" I tidens løb havde han mødt mange der enten selv var elskere eller havde det, han havde kun mødt sin nuværende bedste ven, fordi hun havde været has daværende bedste vens elsker. Ja, hans privat liv var lidt af et rod, det lagde han ikke skjul på. Men han havde nu alligevel ondt af hende, det måtte ikke ha' været nemt at vokse op med en faderfigur der direkte foragtede en, så var det jo næsten bedre at vokse op uden...

Da hun begyndte at tale om noget der føltes som om det slog en ihjel inde fra, kunne han ikke svare; hans hals snørede sig sammen. Han ville ikke lyve for hende, men kunne han fortælle hende om Adrian? Den eneste han nogen side havde snakket om ham med, var Monique, og hun havde kendt ham lige så godt som, måske bedre end, Dylan selv. Han tog endnu en tår af Fantaen, som for at gen åbne sin hals, eller idet mindste fjerne den kradsene fornemmelse. ”Jo, det har vi vel” mumlede han, mens han overvejede om han skulle fortælle hende det, det var første gang i godt og vel 1000 år at han skulle tale om sin fortid, vidste han overhovedet stadig hvordan man gjorde det? Kunne man glemme hvordan man delte noget om sig selv med en anden person, nej det var jo lige så simpelt som hvad hans yndlingsfarve var, det var bare emnet der var lidt mere besværligt, lidt mere følsomt. På det tidspunkt var han meget sikker på at hans ansigt afslørede hvor splittet han var; på den ene side kunne han godt lide Milla, hun var en sød pige. Men på den anden kendte han hende jo ikke, og han sad og overvejede at fortælle hende hans dybeste og mørkeste hemmelighed, som han havde prøvet på at glemme lige siden det skete…    
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Tirs dec 22, 2015 4:15 pm

Milla kunne ikke undgå at blive overrasket over det han sagde. Hmm det havde han vel ret i. Hun havde nu egentlig aldrig vætet sur på sin mor over at hun måske havde Fået Milla med en anden... Sådan var det jo bare. Men det var nærmere det at hendes far var som han var overfor hende.. Og så det faktum at hendes Mor ikke engang forsvarede hende mod faderens vrede. Det var næsten som om hun skammede sig for meget over det, og over Milla.

Hun skævede mod ham da han sagde at det havde vi vel, til det med at noget slog en ihjel indefra. Hun vidste at alle havde et eller andet, dog var der jo forskel på hvad, og hvor meget det egentlig tyngede dig.
Hun studerede hans ansigt, han så ud til at spekulerr meget. Og egentlig ville hun ikke snage men.. Han så bludselig så trist og forvirret ud. Hun lagde hovedet lidt på skå "er du okay? Du ser ud som om der er noget der plager dig?" sagde hun med en rolig og blid stemme. Det var selvfølgelig i orden hvis han ikke havde lyst til at tale om det. Men det var lige pludselig som om at den glade og sjove Dylan var forsvundet lidt.
Hun smilede lidt "sikke dog en kedelig og trist stemning jeg fik lavet hva?" kom det fra hende med et undskyldende smil.
Hun var ked af at hun havde øddelagt stemningen. Det var ikke det der var meningen. Men hun kunne nu heller ikke lade vær med at føle at det var lidt rart at have fortalt nogle om det, uden at de begynde at grine eller drille
Vis brugerens profil
Dylan

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Fre dec 25, 2015 5:52 pm

Han tog en dyb indånding kun for at puste ud igen, hvad nu hvis hun ikke ville høre om det? det var jo sket så længe siden at han burde være kommet over det nu, men det var han jo tydeligvis ikke. Han vendte ansigtet ned mod bordet og lukkede øjnene ”For lang, lang tid siden var jeg en skyts engel, for en ung konge. Han var min bedste ven og det var bogstaveligt talt min livs opgave at beskytte ham, men det kunne jeg ikke” hans stemme døde hen og hans hals snørede sig sammen, han havde talt så lavt at han ikke vidste om hun kunne høre ham, men han tvang sig selv til at fortsætte. ”Han bad mig om at beskytte en der stod ham meget nær, hende han elskede, han stolede på at jeg kunne holde hende sikker, og han vidste at  jeg ville dø før jeg brød mit løfte. Jeg så hjælpeløst til mens min bedste ven, ham jeg havde svoret at beskytte, blev gennemboret af et sværd” hans stemme knækkede og han kunne mærke tårnede presse sig mod de lukkede øjenlåg. Han sukkede tungt, han ville sikkert aldrig komme sig over tabet af Adrian. Efter at han havde siddet i lidt tid og havde fået sig selv under kontrol så han på hende, og svarede på hendes bemærkning om den triste stemning ”Det skal du ikke undskylde for, alle bliver lidt mere seriøse når solen går ned” han gjorde et hoved kast over mod det nærmeste vindue for at understrege hans pointe, der var bel ragende mørkt udenfor. 

//Jeg undskylder det sene svar, vi har haft lidt travlt her op til jul
Vis brugerens profil
Milla

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Fre dec 25, 2015 6:09 pm

Egentlig havde Milla ikke regnet med at Dylan ville fortælle noget! Men da han begynde at forrtælle blev hun helt tavs. En skytsengel. Så Dylan var en skytengel? Eller.. Han sagde VAR? Ville det sige at man ikke var det mere hvis den man skulle beskytte døde? Hun kunne ikke lade vær med at tæbke pp om det også var tilfældet for Marc, der jo havde vist sig at være hendes skytengel?!
Hun kunne tydeligt mærke at dette var svært for ham. Men hun kunne også gost forstå det! Det måtte være forfærdeligt at se en man holde af dø, og så på den måde. Hun bed sig i læben. "må jeg spørge?... Du sagde du VAR en skytsengel.. Hvad er du så nu? Blot en engel eller hvad sker der i dit tilfælde?" spurgte hun stille.
Hun så ud af vinduet og lagde godt mærke til at der var blevet mørkt uden for.
Bibliotikaren var allerede gået, men det plejede hun når Milla sad her længe.
"hold da op!.. Det er gået stærkt" mumlede hun.
Hun vende atter blikket mod Dylan. Hun fik helt ondt over at se ham såden. Hun rejste sig pludselig op, og gik om til Dylan. Hin vidste godt at de ikke kende hinanden rigtig, men hun kunne virkelig ikke klare at se ham sådan. Hun gik over og lidt forsigtigt krammede hun ham bag fra. "undskyld.. Men tænkte du mådke kunne bruge et kram!" sagde hun lidt undskyldende da hun godt vidste det kunne være lidt grænse overskridende.

//det er helt okay! Havde slet ikke regnet med At få svar her i julen XD
Vis brugerens profil
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Nyt bekendskab! - Dylan    Today at 9:47 am

Nyt bekendskab! - Dylan
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 3Gå til side : 1, 2, 3  Next