Athena Akademiet: Det bedste akademi for alt overnaturligt og alle mennesker fra hele Verden.

IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SøgSøg  Tilmeldte brugereTilmeldte brugere  GrupperGrupper  TilmeldTilmeld  LoginLogin  
Login
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Navigation

R E G L E R

F A C E C L A I M

A K A D E M I E T

H V E M E R H V E M ?

I N F O R M A T I O N

T I D S L I N J E N

S O C I A L E M E D I E R

Latest topics
Top posting users this month
Morana

Aviana

Yuri

Acacio

Calvin

Eric

Evanora

Damien

Lili

Razor

Statistics
Der er i alt 483 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Haniel

Vores brugere har i alt skrevet 26865 indlæg in 2067 subjects

Share | 

Nyhed i forhold til de sociale medier emner.

Go down 
ForfatterBesked
Dove

Fag : Ingen fag.
Antal indlæg : 297

IndlægEmne: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Tors mar 01, 2018 7:32 pm

Hi lovelies <3

Vi har på det seneste lagt mærke til, der bliver brugt de sociale medier en del her på siden. Vi synes det er super skønt, men vi har også diskuteret om der skal laves et regelsæt eller nogle retningslinjer for brugen af de sociale medier. Vi vil helst ikke have indlæg i de sociale medier emne, overskygger de andre emner.

Vi vil derfor rigtig gerne høre fra jer, hvilke regler/retningslinjer, i føler kunne være gældende. Kommenter nedenunder hvis i har nogle gode idéer (eller hvis i bare vil sige hej ^^)

Som altid skal FC gå til @Lilith og VC til @Joy. Sidder du inde med et spørgsmål, skal du endelig ikke holde dig tilbage. Vi vil rigtig gerne hjælpe.

Forsat god aften <3

Med venlig hilsen Dove, på vegne af admin-teamet.

Vis brugerens profil
Jocelyn

Fag : Historie, psykologi, biologi og kemi
Antal indlæg : 41

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Søn mar 04, 2018 1:11 pm

Syntes det er super godt at folk er aktive til at opdatere deres karakters instagram, men syntes at der skal være regler i forhold til hvor meget man egentlig kan opdatere den før det bare bliver spam.

Jo hvis ens karakter får tusinde forskellige unikke likes, så er det fint at opdatere den ofte, men får man ikke super mange likes, er det (min mening) bedst at vente et par dage eller to, bare så folk kan få lov til at reagere på et opslag inden der pludseligt er et nyt. Syntes at hvis man ikke rigtigt har fået over 4-5 likes (Det vidner om hvor populær ens karakter er i forhold til andre brugere og ikke NPC’er) så skal man vente x antal dage (Tænker 3 mindst). Det er bare så der bliver undgået at man ser “X’s instagram” hver eneste dag på recent posts uden at der reelt er anden aktivitet end personen der poster og så et enkelt eller to likes.

Og så at hvis man er en som poster meget skal man også gøre noget ud af at like de andres posts, så man ikke er ene og alene fordi ens karakter er kendt eller bare poster super meget, man skal jo huske at man får flere likes hvis man også gover ud. De sociale medier er jo ikke en solo-ting, det bør være et samarbejde mellem alle.

Det er jo selvfølgelig bare mine tanker, siden ingen andre har postet, starter jeg “debatten” hæ
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Sophie

Humør : Don't ever think, that we could be friends
Fag : Nothing
Antal indlæg : 42

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Søn mar 04, 2018 2:19 pm

Jeg synes måske det er forkert at sige, at dem der ikke får så mange likes ikke må opdatere så meget. Det er jo ikke vores personlige skyld at folk ikke ser vores opslag, det er netop derfor man laver flere? Desuden vil der altid være folk der er mere elsket end andre. Både off karakter og i karakteren.
Du har måske en veninde herinde, ergo du vil like hendes opslag langt mere end andre. Smile
Vis brugerens profil
Nicholas

Humør : Eat, sleep, rave, repeat.
Fag : Ingen.
Antal indlæg : 114

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Søn mar 04, 2018 2:37 pm

jeg er med Sophie her:)

Ligesom på en rigtig insta er der jo også nogle posts der vil få mange likes mens andre ingen får.

jeg har jo f.eks. 20 figurer hvor de fleste er mega sløve med deres insta og ikke gider opdatere medmindre der er sket noget decideret life-changing eller det er f.eks.jul eller påske. og såhar jeg dem der er lidt mere med(f.eks.Damien), og så i ekstremen har jeg også Luca, der personlighedsmæssigt er lidt social media afhængig og derfor opdaterer sin instagram hver dag, men han skriver også en del med sin kæreste derover. Præcis ligesom man ville gøre på en normal insta Smile

Så tænker også selv en lockout vil være lidt weird især hvis ens figur er ekstremt glad for de sociale medier.
Vis brugerens profil
Jocelyn

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Søn mar 04, 2018 2:58 pm

Det giver da ellers kun mening at flere likes giver muligheden for at kunne poste mere da det ikke ender ud i spam. Selvfølgelig skal der være plads til at nogle ikke får likes og nogle får mange, men det her er jo trods alt ikke instagram eller et reelt socialt medie. Der er forbehold såsom at man får en ekstra evne ved x antal posts og hvis halvdelen bare er fordi man har opdateret sin karakters instagram fremfor reelt rollespil, bliver det pludseligt super let at få de posts.

Selvfølgelig skal ens karakter have lov til at være glade for de sociale medier men det giver ingen mening at poste hver dag hvis man ikke har andet end en person der liker per post, især hvis det bare er samme person om og om. Det kommer til at virke som om man kaster en bold frem og tilbage til en højere postcount.

Og alligevel, så er 3 dages ventetid ikke verdenens undergang, men blot en måde at undgå at man ikke bare kan poste dag ud og dag ind til man har 1000 indlæg - Dette er trods alt et forum og de sociale medier er et værktøj til at give sin karakter autenticitet og et indblik i deres liv - Som man sagtens kan med en ventetid mellem at poste.
Vis brugerens profil
Sophie

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Søn mar 04, 2018 3:06 pm

Det kan som sagt godt være, at det ikke er det rigtige instagram. Men hvis vi skal leve os ind i karakterene, er vi også nødsaget til at leve os ind i det faktum at sådan fungere instagram bare.

Men i den her debat, vil jeg altså sige jeg ser flere med beskeder til hinanden end med instagram opslag. Så burde det måske være der man slår ned på hinanden og siger man skal skrive beskeder over pm, for i princippet kan vi andre ikke bruge det til en dyd, andet end at se hvad en anden har skrevet til en 3 person?
Vis brugerens profil
Alessio

Humør : Depends, if im at work or out with friends.
Antal indlæg : 30

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Lør mar 10, 2018 1:49 am

Jeg vil starte med at sige, at jeg godt kan lide de sociale medier herinde, synes det er en fed måde at leve sig mere ind i ens karakter og ind i denne verden!

Når det så er sagt, synes jeg ikke det skal spammes, som der bliver gjort. For det første har vi faktisk en regl om spam, læs lige den igennem, tager nok kun 2 sekunder. For det andet, har andre som ikke gider sociale medier, eller ikke opdatere dem lige så meget, en chance for at komme op i top posting, som kan være virkelig frustrerende, når man ser at dem der er øverst af og til spammer fuldstændig meget, i forhold til andre.

Det her er intet personligt, dette er ikke om hvor mange likes man får eller ikke får. Det er udelukkende om spam. Som Jocelyn har skrevet, når man får flere likes, kan man poste mere, fordi det ikke ender ud i spam. MEN! når man ikke får så mange likes(Igen, INTET PERSONLIGT!) så ender det ud i spam, hvis man opdatere sit insta hver evig eneste dag. Måske kan man så, som en der ikke får så mange likes, bare opdatere to til tre gange om ugen.
Samme med beskeder over mobilen posts, det ender ud i spam, hvis man skriver i den post, hver evig eneste dag, så vent i nogle tre dage, før i skriver tilbage.

Det ville give andre, som er ligeglad med sociale medier, en chance for at komme på top listen, uden at føle sig tvunget til at skulle opdatere sin sociale medier. Det kan være umotiverende, hvis man føler at man knokler for at komme på den liste, når man ser andre der spammer sig vejen til.
Det er bare min mening.
Vis brugerens profil
Stephen

Humør : If you look up "charming" in the dictionary, you'll see that it not only has references to strong attraction, but to spells and magic. Then again, what are liars if not great magicians?
Antal indlæg : 415

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Lør mar 10, 2018 2:11 am

Stephen_Sinclair has liked your post @Jocelyn

Stephen_Sinclair has liked your post @Alessio

- Spøg til side! Jeg syntes det er et super godt intiativ, at i tager det op på den her måde! Jeg er også en af dem der syntes at det måske har taget liiiiiidt overhånd med de sociale medier! Ville gerne have lidt mindre fokus på det også, så håber i finder på nogen super fede regler omkring det!! Syntes i hvert fald at både Jocelyns og Alessios input er rigtig gode - og bør overvejes!
- Og det var sådan set min mening! Stephen out!
Vis brugerens profil
Elian

Humør : I give a fuck. I give lots of fucks, actually. I’m a prostitute of feelings.
Fag : Everything I need to know... I learned in kindergarten.
Antal indlæg : 826

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Lør mar 10, 2018 2:23 am

Evt kunne man lave en 3 instagram posts om ugen og 3 sms/messenger/instagram repsons/likes om dagen pr. karakter? 

På den måde undgår man at folk smider 15 instagram likes eller lignende afsted på en dag? Plus at folk tænker mere over hvor de smider deres likes/beskeder? Så hvis man har flere sms samtaler osv. i gang, må man lige brede sine svar lidt over nogle dage, det kan man jo sagtens. Man kan jo også sagtens have en karakter der er meget aktiv på Instagram selvom det kun er 3 gange om ugen - hvilket jo er mange gange om ugen taget i betragtning af hvad gennemsnittet ligger op på Instagram herinde på en uge alligevel. 

Mhh Ved ikke om det kunne være en løsning, syntes i hvert fald ikke det skal fjernes da det giver et sjovt twist til karakterene.
Vis brugerens profil
Eden

Humør : Sometimes I wonder… If am a girl with a storm instead of a soul, Or if I am a storm inside this fragile girl’s skin.
Fag : Ingen fag
Antal indlæg : 36

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Lør mar 10, 2018 7:56 am

Jeg er faktisk enig med alle de input der er kommet og synes derved også at det er en problemstilling der er lidt svær at løse.
Fordi jeg synes på sin vis også det forkert at sige, hey i må ikke poste din insta hverdag.. for i mit hoved er det ligesom at sige, hey du må ikke svare mere end 2 emner om dagen. Kan i følge mig? Jeg synes ikke ligefrem vi behøver en regel, måske på længere sigt.
Fordi hvis vi laver en regel så skal der også være en straf. og hvis folk kan være enige om at de evt. tænker over at okay, hvis jeg lige venter lidt med at poste så har andre folk også mulighed for at svare. Man kan også sige, at hvis man poster flere opslag på en dag, at man kan ændre i sit opslag og faktisk derved lave tre post i et indlæg?

Tænker det vi måske skal lave er en politik for brug af de sociale medier og ikke ligefrem et sæt regler. Sociale medier herinde på siden er jo til for, at vi kan bruge dem hvis nu vi lidt i stå med emner - eller har brug for en stille opstart - eller at vores emnepartnere ikke har overskud til besvarelser at man stadigvæk kan holde kontakten til sine karakterer.

Jeg er enig med det måske kan være lidt træls at der bliver overpostet med det - og også i forhold til hvis man gerne vil have en chance på top posters.
Man kan evt også nok gøre sådan at når man har nået et vis antal opslag på sin insta bliver de første af dem slettet per automatik og derved vil man aldrig kunne få points for at skrive sine indlæg derinde.

Idk, fed debat!
Vis brugerens profil
Sophie

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Lør mar 10, 2018 11:58 pm

Jeg synes bare det er forkert at sige, at bare fordi mange svarer tilbage på ens instagram, så skal man have rettigheden til at kunne poste igen.
Mange herinde er venner med hinanden og derfor kan det være svært for nye og dem der ikke har så mange venner herinde at føle sig velkommen på den her måde.

Med hensyn til SMS'erne, synes jeg personligt det er noget der burde tages over PM. Det har ingen relevans for os andre, som instagram, fb osv osv har. Jeg kan forstå det, hvis det er sms' beskeder imellem 3 personer, men hvis det blot er imellem 2 personer, synes jeg godt man kan tage den over PM Smile
Vis brugerens profil
Elian

Humør : I give a fuck. I give lots of fucks, actually. I’m a prostitute of feelings.
Fag : Everything I need to know... I learned in kindergarten.
Antal indlæg : 826

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Søn mar 11, 2018 12:11 am

Kan godt lidt se hvad du mener, men syntes alligevel ikke det giver mening at sms'er skulle være over PM, det er jo ligesom instagram med til at vise hvordan en karakter er - samt vise hvordan to karakterers forhold fungerer og er. Ligesom i virkeligheden er man jo en anden i private beskeder end man er på de åbne sociale medier. Derfor giver det vel også mening at man kan få lov at vise og udtrykke sin karakter igennem sms og private beskeder Very Happy 

Men det er selvfølgelig også kun sådan jeg ser på det! <3
Vis brugerens profil
Alessio

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Søn mar 11, 2018 12:20 am

Igen, det er virkelig INTET personligt. Det skal ikke være personligt, det handler ikke om hvem der bedre kan lide hvem. Og der er nogle der er virkelig gode til at like forskellige instagrams, også nye, har jeg selv oplevet. Det her er bare om spam, igen det er det en regel om. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal kunne forklare det, så det måske kan forstås bedre.
Men hvis nogen får mange likes, bliver det ikke til spam, fordi at de poster efter andre. Men hvis det er nogen der ikke får likes, poster de bare efter sig selv hele tiden, som ender ud i spam, og der bliver der så forslået at man kan poste 2 til 3 gange om ugen, hvilket er en ret god deal XD

Jeg kan ikke rigtig tage stilling til det med sms'er, fordi har ikke særlig mange af dem og poster ikke særlig meget i dem jeg har(sorry til dem jeg har dem med XD) men synes ikke det er noget der skal tages over Pb, for som Elian siger, der er vi jo os selv, det er irl, hvor over indlægget er man sin karakter.

Vis brugerens profil
Sophie

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Søn mar 11, 2018 2:42 pm

Men viser du dine beskeder IRL til folk? Bare sådan random, for at vise hvordan dit forhold er til en anden person? Nok ikke. Derfor giver det heller ingen mening at gøre det herinde. Det kan godt være det er rollespil, men der er en grænse imellem virkelighed og rollespil.
Vis brugerens profil
Jocelyn

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Søn mar 11, 2018 3:14 pm

Der er en kæmpe forskel på at lave et indlæg og sende en privatbesked - En privatbesked sender du aldrig som din karakter, kender i hvert fald ingen som har gjort det. Det ligesom at sige at hvorfor skulle man svare på emnesøgninger per indlæg istedet for bare at sende en privatbesked?

Det derfor at reglen med at indskærpe hvor meget man må poste/hvor mange beskeder man må sende per karakter om dagen er helt perfekt. Man undgår spam og folk kan stadig få lov til at sende beskeder til deres karakters venner og sociale medier.
Vis brugerens profil
Alessio

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Søn mar 11, 2018 3:16 pm

Well, ja det gør jeg sjovt nok, don't be too quick on the trigger. Very Happy Forstår ikke hvorfor en grænse mellem rollespil og virkelighed skal blandes ind i det. Det giver slet ingen mening for mig. Beskederne er jo på ingen måde virkelighed, det er bare for de personer der har de beskeder...
Sms'er blev tilføjet til siden, fordi der faktisk er flere der synes at det er relevant og noget som de gerne vil. Der er mange der gør brug af disse sms emner og de skal de da også have lov til.
Vis brugerens profil
Sophie

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Søn mar 11, 2018 3:25 pm

Jeg fortæller også blot min mening. ^^ Jeg synes ikke der skal skærpes nogle steder så.
Vis brugerens profil
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Tors mar 29, 2018 9:03 pm

Der var en del tekst at læse igennem, men synes det er en rigtig god tone der er folk imellem og det synes jeg er super fedt!

Når det er sagt, så er jeg enig i at dette er meget relevant emne. Jeg er en af dem der bruger de sociale medier mere, men det med og poste hver dag gør jeg ikke. I nogle perioder poster jeg dog mere end andre. Når det er sagt, så synes jeg ikke der skal regler på hvor mange posts man må lave, men at man måske lige overvejer ikke og smide en op hver dag. Ikke fordi du får for lidt eller for mange "likes", men fordi det er god kotume overfor resten. Det er ret tydeligt at det er noget flere har en mening om, så hvorfor ik bare være "anstændige" og sige at "reglerne" for sociale medier er 'alt med måde'. Jeg kan udmærket godt se at hvis din karakter er meget afhængig af de sociale medier osv, det har jeg da også nogen der er, men de poster ikke dagligt af den grund. I sidste ende er det jo ikke en rigtig instagram f.eks, men 'kun' rollespil. Så er det ikke bare at folk skal bruge fornuft og skrue lidt ned for det?

Hele snakken omkring mobilbeskeder kan jeg faktisk ikke forstå hvorfor ikke kører i PM. Det er en unødvendighed at have ude hvor alle kan se dem. I bun og grund kan man i PM titel bare skrive (IN GAME), så ved folk det er noget ens karakter skriver til den anden, ellers kan du starte med at skrive det i selve indholdet. Den måde vil man kunne få mere personlige samtaler karaktererne igennem. Jeg føler bare det måske er lidt for meget "fluff" at have med.
Marcel

Antal indlæg : 40

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Tors mar 29, 2018 10:16 pm

Altså med alt kunne man jo sagtens sige at det skulle være med "måde", som folk jo så ikke kunne formå at overholde, siden der er en debat om det nu. Wink Men reglerne er netop for at undgå dem der ikke kan med måde. Der er jo intet galt i at sætte et maks antal ugentlige posts op, netop for at folk kan opdatere deres karakters instagram, eller også lade være? Og alligevel, så hvis reglen med likes'ne bliver indført, kan man jo poste lige så meget som man mener at ens karakter er populær for omverdenen og så kan det faktisk komme til udtryk i "verdenen". Men det er selvfølgelig min mening, er slet ikke blandt dem der poster dagligt, så kan ikke udtale mig på deres vegne.

Med den til mobilbeskeder, kan jeg ikke sige jeg er enig. PM's er lavet til at personen bag karakteren kan privat aftale plots, eller det går jeg ud fra at de fleste bruger den til. Hvis mobilbeskeder så skal rykkes dertil, ender man ud i at miste plots, relationer og andre aftaler der ellers skulle være lagret i ens PM's.

Siden det her blot er rollespil, tror jeg ikke man burde føle sig blufærdig over hvor personlig en karakter kan være med en anden. Det kan umuligt være med privat end hvad man skriver om i et xx emne? Smile
Vis brugerens profil
Sophie

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   Lør apr 14, 2018 2:49 pm

Chloe skrev:
Der var en del tekst at læse igennem, men synes det er en rigtig god tone der er folk imellem og det synes jeg er super fedt!

Når det er sagt, så er jeg enig i at dette er meget relevant emne. Jeg er en af dem der bruger de sociale medier mere, men det med og poste hver dag gør jeg ikke. I nogle perioder poster jeg dog mere end andre. Når det er sagt, så synes jeg ikke der skal regler på hvor mange posts man må lave, men at man måske lige overvejer ikke og smide en op hver dag. Ikke fordi du får for lidt eller for mange "likes", men fordi det er god kotume overfor resten. Det er ret tydeligt at det er noget flere har en mening om, så hvorfor ik bare være "anstændige" og sige at "reglerne" for sociale medier er 'alt med måde'. Jeg kan udmærket godt se at hvis din karakter er meget afhængig af de sociale medier osv, det har jeg da også nogen der er, men de poster ikke dagligt af den grund. I sidste ende er det jo ikke en rigtig instagram f.eks, men 'kun' rollespil. Så er det ikke bare at folk skal bruge fornuft og skrue lidt ned for det?

Hele snakken omkring mobilbeskeder kan jeg faktisk ikke forstå hvorfor ikke kører i PM. Det er en unødvendighed at have ude hvor alle kan se dem. I bun og grund kan man i PM titel bare skrive (IN GAME), så ved folk det er noget ens karakter skriver til den anden, ellers kan du starte med at skrive det i selve indholdet. Den måde vil man kunne få mere personlige samtaler karaktererne igennem. Jeg føler bare det måske er lidt for meget "fluff" at have med.

Jeg må give Chloe ret i hendes besked med PM. Desuden bruger jeg både PM til privat brug og ingame brug. Vi andre får intet ud af at se deres beskeder? I pricippet, kan man bruge det i selve emnerne.
Vis brugerens profil
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Nyhed i forhold til de sociale medier emner.   

Nyhed i forhold til de sociale medier emner.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1